Wat gebeurde er als je geen ariër was tijdens de Tweede Wereldoorlog?

Ik heb donkerblond haar met bruine, klein beetje groene, blauwe ogen.

Maar behoorde ik dan nog bij de Übermenschen ( Arisch, maar dat was met blond haar en blauwe ogen), of gewoon bij de Germanen? Of werd er bij mij een uitzondering gemaakt?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vind je dit zelf niet een beetje raar
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wel eens naar Hitler gekeken?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is je vraag nu de titel? Of of dat je zelf hoort tot de übermenschen?
Je zit sowieso wat vreemd met de manier waarop je de vraag stelt. Het ging om meer dan alleen haarkleur. Slavische mensen hebben ook regelmatig blond haar en blauwe ogen, toch werden zij gezien als 'üntermenschen'.

Het beste antwoord

Je lijkt je de kwestie iets te simpel voor te stellen.

Je kan niet stellen dat er per definitie iets (ernstigs) met je gebeurde als je geen ariër was tijdens de Tweede Wereldoorlog. De Duitsers vervolgden verschillende bevolkingsgroepen waarvan zij vonden dat de leden ervan minderwaardige mensen waren. De ariër was volgens verschillende theorieën van Hitler en zijn medestanders de ideale mens, maar dat betekent niet dat je in die tijd dus meteen gevaar liep als je (volgens hen) geen ariër was.

Toegevoegd na 3 dagen:
Je kan overigens ook niet stellen dat er per definitie niets (ernstigs) met je gebeurde als je wel een ariër -wat dat ook precies moge zijn- was. Iederéén was voortdurend in gevaar - het was immers oorlog!
Antoni
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De Nazi's wilden af van een aantal groepen: Joden (mensen die een joodse moeder hebben zijn volgens hun eigen traditie joods), verstandelijk gehandicapten, Roma (wat wij meestal zigeuners noemen), communisten, Jehova's getuigen en homo's. Dus ik denk dat ze jou gewoon met rust gelaten zouden hebben, tenzij je een jonge man was, want dan moest je n krijgsgevangenschap in de Duitse oorlogsindustrie werken.