Is er een derde wereldoorlog op komst?

Dit vraag ik omdat ik merk dat de mensen steeds banger(kijk naar dinsdag)en agressiefer worden. Is er een reëele reden om hier bang voor te zijn?

Toegevoegd na 54 seconden:
Agressiever bedoel ik

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zolang er mensen zijn zullen er helaas ook oorlogen voorkomen. Echter of oorlogen nog op een mondiaal niveau zullen komen is zeer de vraag. Immers men ontwikkelt alsmaar geavanceerder wapentuig. Waarvan dan zo'n afschrikkingseffect uitgaat dat een andere mogendheid zich wel eventjes zal achter de oren zal krabben alvorens tot een aanval te over te gaan. Zie de politieke ontwikkeling van dit moment waarop de grootmachten alleen maar willen ontwapenen stomweg omdat oorlogen vreselijk kostbaar zijn. Hopelijk ontwikkelt de mens zich ooit tot een wezen dat geen oorlogen meer wil uit liefde voor zijn medemens en omdat het zijn soortgenoten niet langer wenst af te slachten.

Absoluut. We hebben er al twee gehad, dus de volgende heet de derde. Het kan nog 1000 of 2000 jaar duren, maar hij zal komen. Vrede is immers een relatieve periode van rust tussen twee oorlogen in.

Ja, er komt er nog wel weer eentje. Maar wat wij een wereldoorlog noemde, ging vooral over onze wereld. Ook al was Japan en Indonesie erbij betrokken. In Afrika zijn ook vreselijke oorlogen voortdurend gaande, waar grote hoeveelheden mensen bij zijn betrokken en grote gebieden. Er komt ongetwijfeld weer een oorlog, maar nu nog niet hoor, kan heel lang duren.

Nee hoe kom je erbij? Een burgeroorlog misschien,maar als dat zo is duurt t op zn minst nog 10jr. Geen reden tot paniek nu!

Nee, de landen zijn door de massavernietigingswapens veel te bang van elkaar. En als hij er dan toch komt zal hij binnen een paar uur geëindigd zijn als een totaal vernietigde en onbewoonbare aarde.

Denk het wel, maar die oorlog zal er pas denk ik over 15 jaar of zo zijn. Radicale Moslims wachten eerst tot het aantal Moslims in Europa zover is toegenomen dat de angst en democratie alvast wat voorwerk kunnen verrichten (zie o.a. toenemende druk op vrijheid van meningsuiting). Dan zal, net als Hitler deed, een Islamitisch leider ineens onverwacht landen gaan binnenvallen, en dan is het waarschijnlijk al te laat. Want door het zorgvuldige brainwashen in de aanloop van de oorlog (autochtonen zullen door de overheid/media meer en meer als slecht, racistisch en onverdraagzaam worden bestempeld en Moslims het slachtoffer) zullen gematigde Moslims bij de inval zonder twijfel de kant gaan kiezen van de Radicale Moslims en zal er ook nauwelijks nog verzet zijn tegen de inval. De Islamitische staat Europa is dan al zo goed als een feit. Toegevoegd na 2 uur: Oh ja, en Wilders is dan waarschijnlijk al lang omgelegd.

Niet zo snel, Daarom zijn de Europese landen in een EU veranderd en daarom moet ook Turkije erbij komen. China is nog steeds een macht om rekening mee te houden, maar als natie is China zo arrogant, dat zij de rest van de wereld als haar onnozele achtertuin beschouwd, waar zij zich niet mee wil bezighouden. Het Middel Oosten is natuurlijk een brandhaard, met israel als permanent vuurtje

Nee