Hier staat het volledige protocol:
http://www.comoverijssel.com/veteraneninstituut/protocol-veteranenuitvaart

Bij gebrek aan ruimte een verkorte tekst:

Algemeen
Voor veteranen bestaat geen uitvaart met militaire eer. Een uitzondering hierop vormt de groep veteranen die Ridder der Militaire Willemsorde zijn en veteranen die drager zijn van een andere dapperheidsonderscheiding.

Bevelsverhouding
De toegewezen verenigingscoördinator is belast met de regeling van het veteraneneerbetoon. Hij pleegt hiertoe overleg met de nabestaanden, de uitvaartondernemer, de veteranenvereniging, de directie van de begraafplaats/crematorium en eventueel de plaatselijke politie.

Veteranengeleide
De veteranengeleide, dat bij voorkeur is samengesteld uit veteranen die tot dezelfde eenheid behoorden als de overledene, bestaat uit:
1. Een veteraan die optreedt als verenigingscoördinator.
2. De slippendragers. Dit zijn in beginsel vier veteranen, zo mogelijk van gelijke rang of stand als de overledene. De slippendragers stellen zich naast de kist ter weerszijden van het hoofd- en voeteneinde op, in volgorde zoals bepaald bij de dodenwacht.
1. De dragers van de kist. Dit zijn in beginsel acht veteranen. Mocht de fysieke conditie van de veteranen het niet toestaan dat zij de kist dragen, dan kan worden gekozen voor de begeleiding van de overledene aan weerszijden van de baar waarbij zij deze voortduwen.
2. Een tamboer en een trompetter (bij bereden eenheden)/hoornblazer (overige eenheden) kunnen ingedeeld worden.
3. De kransdragers/bloemendragers.

Overige veteranen/militairen
Buiten de veteranengeleide maken deel uit van de stoet:
a. Vertegenwoordigers (deputaties) van eenheden en verenigingen die verzocht hebben de plechtigheid te mogen bijwonen.
b. Militairen/veteranen die tot de overledene in dienstbetrekking stonden.
c. Militairen/veteranen die uit anderen hoofde de plechtigheid bijwonen.
d. Deputatie buitenlandse militairen/veteranen.
SimonV