Waarom moeten wij voor die grieken betalen?

Ze hebben zelf dit veroorzaakt en zo nu weer blijkt door de rellen ook niet de intentie dit in te zien, laat staan zelf op te lossen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Click en luister
http://www.bnr.nl/static/jspx/play.jspx?url=http://streaming.bnr.nl/csStreamingAudio/columns/y2010/m05/d04/roos_20100504.mp3&title=Jan+Roos

Antwoorden (8)

We helpen de Grieken om zelf niet in de problemen te komen.

Het is overigens de schuld van Frankrijk en Duitsland.

Toegevoegd na 4 uur:
Tussen overigens en de moet mede
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hebben grieken het niet zelf gedaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De oorzaken zijn bijna niet te isoleren. Maar hoofdzakelijk gesproken is gewoon Griekenland debet aan de situatie. Griekenland heeft naast een zeer instabiele economie door o.a. slecht beleid heel erg lang gelogen tegen de EU over cijfertjes waardoor er veel te laat ingegrepen is.
rose
13 jaar geleden
Een aantal jaren terug overschreden zowel Frankrijk als Duitsland de regels met betrekking tot de begrotingstekorten. Om niet te worden beboet hebben ze toen een wijziging van de afspraken afgedwongen. Uiteindelijk heeft dit een verslapping van de begrotingstucht in de hand gewerkt.
rose
13 jaar geleden
http://www.nu.nl/economie/203692/frankrijk-soepeler-na-ruzie-eu-ruzie-begrotingstekort.html http://euobserver.com/9/13660
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja, Duitsland is een producerend land, als is Frankrijk. Griekenland heeft niets en doet niets. Hoe kan het de schuld zijn van landen die de economie laten draaien, niet dus, totale onzin. Zonder Duitsland is heel de wereld in de problemen dus kom niet aan met die onzin zeg.
rose
13 jaar geleden
Gelukkig ben jij niet de tuinman.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die Grieken hadden veel eerder aan de bel moeten trekken, dat ze nu opeens 110 miljard nodig hebben, moeten ze hebben zien aankomen!
rose
13 jaar geleden
Waarom ineens die Loenie Avatar?
De Griekse bevolking is aan het rellen. Die is terecht kwaad, hun toekomst is er niet rooskleuriger op geworden. En wanneer wij, en andere Europese landen, niet zouden helpen, heeft dit verstrekkende gevolgen voor de internationale economie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Griekenland is lid van de EU. Als er in een EU land een crisis uitbreekt, heeft dit effect op alle andere EU-landen. Denk hierbij bijvoorbeeld eens aan de drukkende werking op de koers van de euro. De situatie in Griekenland zou dramatische gevolgen kunnen hebben voor de Europese economie, en dus ook de Nederlandse economie.

Je ziet nu bijvoorbeeld dat het vertrouwen in Spanje ook redelijk kwijt is als direct gevolg van de situatie in Griekenland. Er moet rust in de markt komen en daarbij zijn financiele injecties helaas nodig.

Tot hoever we dan moeten gaan is wel een hele lastige vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
De Grieken krijgen geen geld, ze lenen geld. Die lening moeten ze met rente terugbetalen, dus uiteindelijk betalen "ze" zelf en niet "wij".
Dit is een beetje kort door de bocht, maar het is onmogelijk om een compleet antwoord te geven. Hele avonden televisie en hele dagen radio worden er aan besteed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij betalen eigenlijk voor onszelf. Zonder hulp aan de Grieken daalt de waarde van de Euro en daar wordt niemand beter van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de Griekse regering niet adequaat genoeg is.
De belastingdienst in Griekenland loopt per jaar meer als 30 procent van de belasinginkomsten mis omdat alles zo'n beetje zwart gaat in dat land. Nee doe maar geen rekening, ik betaal het zo wel. Dit is een algemeen gegeven in dat land waar de regering niets aan doet. En nu gaan die sukkels protesteren en demonstreren om iets wat ze zelf veroorzaakt hebben.
Probeer dat maar eens in ons kikkerlandje. Als je een paar euro schuldig bent aan de belasting weten ze je zo te vinden.
Door dit gemodder moeten de landen die het wel op de rit hebben inspringen om de Euro sterk te houden.
Ga er maar vanuit dat over een tijdje de rekening aan de Nederlandse burger geprsenteerd wordt voor deze zogenaamde lening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker want dit geld samen met andere kansloze uitgaven zorgen er immers voor dat we een begrotingstekort kunnen houden en dat is hip :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Griekenland is altijd al een bodemloze put geweest.

Maar ze lopen graag met oogkleppen op hier in Den Haag.

En helaas hebben ze een toestemming gegeven dat ze ieder land in de EU steunen (ook financieel) als het daar slechter mee zou gaan.

Jan Klaasen en Katrijn hebben `t weer voor elkaar gekregen.
De nar Balkenende lacht vrolijk door ondertussen....