Waarom wordt sneeuw gezien als goede reden om niet naar het werk / naar school te gaan?

Weet jij het antwoord?

/2500

In Nederland zijn we niet gewend om met dit soort weer te reizen. Het kan een smoes zijn maar ook dat mensen niet te durven rijden met dit weer. Angst kan je rij gedrag ook verkeerd beïnvloeden. Sommige blijven scheuren of er niks ligt en zijn ongelukken ook zo gebeurt. In landen waar vaker sneeuw ligt zijn ze hier veel beter bij voorbereid. Ik moet zeggen dat ik op me werk altijd met elektra kabels werk wat onder spanning staat maar dat vindt ik persoonlijk niet eng en wel met dit weer rijden. Als ik moest werken ging ik er wel door heen maar ben heel blij dat het bedrijf nu twee weken dicht is.

Omdat de sneeuw gisteren hier de wegen onbegaanbaar maakte. Daarom vond ik het vandaag een goede reden om het gevaar niet op te zoeken en heb ik ervoor gekozen om niet te gaan werken. Ik ga het risico niet lopen om muurvast te komen zitten met mijn auto, terwijl er niemand op me wacht en mijn baas met vakantie is. Eind van de week ga ik de uren gewoon inhalen zonder dat ik hoef te stressen op een spiegelgladde weg. Dus als je toch de uren kunt maken op een geschikter tijdstip dan is sneeuw en de daaropvolgende gevaarlijke gladde wegen een goede reden om niet te gaan.

Bij glad weer moeten mensen zich even instellen op de ander soort rijstijl die dan nodig is. Bij ons ligt nog steeds ijzel onder de sneeuw. Of je profiel slibt dicht en dan ben je bij de ijslaag of je vermijd dat risico door de auto te laten staan. Niet iedereen kan zich dat echter permitteren. Wel word ik boos op mensen die zich met dit weer afmelden ivm gladheid maar dan wel naar de wintersport rijden. Dat valt niet te verdedigen. Wij hebben het zo geregeld, we combineren het rijden voor boodsvchappen doen ed., door met zo veel mogelijk mensen gebruik te maken van de auto die rijdt. Als je met 5 auto's en deze gladheid de weg op gaat, is het risico veel groter dan met een aurto waar 5 mensen in zitten. We gebruiken de meest geschikte auto en delen de kosten. Ook werd ik vandaag gebeld door een professional die een afspraak had en wel veel afstand reed, maar niet naar ons kon komen. We hebben eea, telefonisch doorgenomen. Ook maakt het uit in wat voor auto je rijdt, een Alto rijdt nogal anders dan een flinke SUV met winterbanden tijdens deze weersomstandigheden. Ten opzichte van je werk en maatschappelijke funcyie moet je pogen je werk onder alle omstandigheden zo goed mogelijk te doen. Moderne communicatiemiddelen kunnen dan goede diensten bewijzen. Risico vermijden door slim gebruik te maken van deze middelen is een goede zaak. Scheelt ook brandstof en CO2 Glij voorzichtig!!

Omdat we in een watjesland leven!

Er heerst meteen een paniek in NL, als het een paar CM gesneeuwt heeft, weeralarm!! verkeeralarm!! files..!! een grote bende, nergens op gerekend, geen winterbanden, geen antivries, lege accu's, OV die plat ligt... tja.. redenen genoeg.. als je nogal snel paniekerig bent of niet voorbereid bent op deze dingen. w.b. school, als het over de basisscholen gaat dan heet dat meer ijsvrij, zodat de kinderen lekker buiten kunnen spelen in die schaarse sneeuwpret die we in NL kennen.. leuk toch! maar het valt me op dat je toch steeds minder kinderen buiten ziet spelen in de sneeuw... toch de (spel) Computer generatie?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100