Wat doen ze met het geld wat wordt opgehaald voor 'Eenzame ouderen'?

Bij ons in het winkelcentrum werd er gecollecteerd voor eenzame ouderen,ik heb wel wat gegeven maar wat gebeurt er met dat geld?
Hoe kunnen ze mensen die eenzaam zijn dan helpen.
Vroeg het me ineens af ;)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.7K
ronron1212
7 jaar geleden
Voor het nationale ouderen fonds. Hiermee ondernemen ze activiteiten voor ouderen bijvoorbeeld de ouderen bus en hulp bij boodschappen lees de site van het ouderen fonds maar eens.
https://www.ouderenfonds.nl/veelgestelde-vragen/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ok bedankt.
Ze zeiden alleen :eenzame ouderen,niet Nationale ouderen Fonds maar dat zal het dan wel zijn.
paulus811
7 jaar geleden
Ik zou toch oppassen met die vrijgevigheid, al bepaal je natuurlijk zelf wat je met je geld doet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarom oppassen daarmee?
Ik wel zo opgevoed zeg maar,mijn ouders geven echt aan zowat alles,wij hebben het echt goed,dus ik vind dat toch niet slecht als je het makkelijk kan missen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zou willen weten van welke organisatie (stichting, fonds o.i.d.) zo'n collecte uit ging. Zomaar een gok dat Paulus dat ook bedoelt? Geven op zich is prima, maar als iemand je aanspreekt over 'zieke kinderen', 'eenzame ouderen' of 'uitstervende diersoort' en een collectebus onder je neus drukt, is het niet onverstandig om even door te vragen naar de organisatie, eventuele ANBI-status, mission statement, specifieke projecten en toestemming van de gemeente voor de collecte. Iedereen kan immers zo'n collectebus vasthouden. Vraag eventueel naar foldermateriaal zodat je een indruk krijgt van de organisatie waar ze voor staan en vraag de collectant om ID te tonen. Bij twijfel kun je vragen om documentatie waaruit blijkt dat er toestemming is van de gemeente voor het collecteren. Zodra je weet dat het in orde is, of je het voldoende vertrouwt, wees dan zo vrijgevig als je hart je ingeeft en je huishoudboekje je toestaat.

Antwoorden (1)

Meestal gaat het geld naar ouderfondsen. Deze fondsen organiseren leuke dagen voor ouderen waardoor ze nieuwe ouderen ontmoeten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ https://www.ouderenfonds.nl/rtl/
Voor zover ik weet is er maar 1 ouderenfonds, maar het geld is inderdaad bedoeld om eenzame ouderen een leuke dag te bezorgen en kennis te laten maken met andere ouderen, maar ook om hulp te bieden bij de gewone dingen, die voor deze ouderen moeilijk zelf te regelen zijn, zoals boodschappen doen, winkelen, of de eendjes voeren bijvoorbeeld.