Wie weet iets van een artikel over iemand die een boek over 'hoe ging het vroeger' had geschreven? Hij had o.a. z'n opa en oma geinterviewd.

Ik heb uiteraard al het hele (halve?) internet afgezocht, maar helaas zonder resultaat. Het ging, dacht ik, om een man die allerlei interviews met opa en oma had gehouden, om erachter te komen hoe ze vroeger leefden, fysiek en in hun hoofd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je geeft heel weinig concrete informatie, ik kan dus niet checken of ik goed zit, maar wellicht heb ik toch gevonden heb wat je zoekt.
Je bent op zoek naar een artikel over iemand die een boek schreef.

In de telegraaf heeft ooit eens een dergelijk artikel gestaan dat je wellicht gezien hebt.

Het is te vinden via onderstaande link:

http://krant.telegraaf.nl/krant/vrouw/teksten/vrouw.reportages.bloedband.html

Hieronder een kleine quote uit het artikel:

Zwijgzame oma inspireerde
Judith Koelemeijer tot schrijven familiekroniek
Op zoek naar de bloedband

Van tuinman tot tuincentrum. Vroeger was de familie Koelemeijer een begrip in Noord-Holland. De katholieke familie uit Wormer bezat een aantal tuincentra en was een van de eerste die de verkoop van bomen en planten combineerden met modeltuinen die vanuit heel Nederland werden bezocht door amateur-tuiniers die inspiratie wilden opdoen. Inmiddels zijn de tuincentra verkocht, maar in de vergetelheid raken, zal de familie voorlopig niet. Nichtje Judith Koelemeijer heeft weliswaar geen groene vingers, maar wel een prachtige pen. Zij schreef daarmee Het zwijgen van Maria Zachea - Een ware familiegeschiedenis, een non-fictie-boek dat leest als een roman en waarin zij haar ooms en tantes hun jeugd laat beschrijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van mij krijg je alvast een +
alleen al voor de moeite van het opzoeken en doorgeven. Hopelijk is het ook dit wat de vraagsteller naar op zoek was hé ;-) Liefs en fijne avond nog!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks ! ;-)