Is het maken van een psychologische test ´mogelijk´ indien er sprake is van een depressie?

Denk o.a. aan het zich kunnen concentreren en het resultaat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat ligt natuurlijk aan het doel waarvoor je de test moet afleggen.

Is het een test om vaardigheden voor een nieuwe baan te testen, dan kom je er met een depressie slechter vanaf. Voor de werkgever is er dan een duidelijke indicatie, dat je niet geschikt bent voor het niveau, dat je wel gehaald zou hebben zonder depressie. Je komt dan niet "uit de verf".

Is het een test om te zien hoe depressief je bent, dan is de test gericht op een ander doel, namelijk je geestelijke conditie peilen. Dan is een test soms zinvol.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

jazekerz in een beetje PZ of paaz afdeling word er kort na opname een psychologische test gedaan om indicatie te vervkrijgen dan wel toewekend naar een diagnose. en dit laatse kan dus een depressie zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk.
Maar bedenk wel dat je je dan een geheel andere uitslag KAN krijgen indien je zo`n test in een super vrolijke bui invult.