Wanneer is je identiteitskaart verlopen als je die op 29 februari aanvraagt?

Volgend jaar is het schrikkeljaar en hebben we dus een dag extra. Dit is een keer per 4 jaar. Maar wat nou als je op 29 februari een identiteitsbewijs aanvraag, wat is dan de datum dat die verloopt aangezien het document 5 of
10 jaar geldig is? Wat voor datum komt er dan te staan?

8 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Tot 28 februari paspoort en rijbewijs is 5 of 10 jaar geldig min 1 dag het verloopt namelijk op de aanvraagdatum.
Dus tot en met de 28ste in dit geval