Hoe zien mensen die na 1989 zijn geboren de tachtiger jaren ?

cultuur , muziek , films , technologie , politiek , economie , dagelijks leven .

Zijn de tachtiger jaren "speciaal " zoals de "sixties " dat waren?

Ik was zelf volwassen rond 1985 , dus ik heb de jaren tachtig zéér bewust meegemaakt .

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
echt een leuke vraag +

Het beste antwoord

Als een decennium van hebberigheid en slechte smaak, vrees ik.. Het ontstaan van de grote graaicultuur.. Massaconsumptie met al zn voor- en nadelen.. De grote invloed van reclame.. De 'foute' tv series.. De synthesizer en de drummachine domineren de populaire muziek..
En de minderheid die hiertegen ageerde; krakers en punkers..

Toegevoegd na 2 minuten:
En natuurlijk de Koude Oorlog, de angst voor WOIII en de vernietiging van de aarde..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heerlijk om te weten dat ik in dat decennium volwassen ben geworden :p

Andere antwoorden (2)

Ikzelf denk dat de mensheid ecologisch bewuster gaat worden de komende decennia. Niet alleen raakt de olie binnenkort op, maar we zien ook wat nu de gevolgen zijn van het gebruik.

Exponentiële technologische vooruitgang blijft zeker bestaan, ook al zal er misschien vanwege de komende olietekorten enige krimp in komen.

Inderdaad, technologie is inderdaad onlosmakelijk verbonden met cultuur. Drumcomputers en aanverwante zaken zullen echter binnenkort al snel ouderwets zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederland wordt Europees Kampioen; Koude Oorlog; maar vooral heel lang geleden voor mij (1994). Een periode zonder de behoeftes die vandaag de dag hoog staan (televisie, internet, mobiel, iPod etc)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat mij betreft een heerlijke tijd . Alle goede dingen waren er al en alle slechte dingen nog niet . Althans voor mij slechte dingen . Maar wel massale werkeloosheid, en de dreiging van de bom . Je kon wel op reis naar Oost - Duitsland , in een heel andere wereld terechtkomen .