Koper wilt pakket terugsturen, zonder het te ontvangen hebben. Wat te doen?

Ik heb iets verkocht via marktplaats. Diegene communiceerde onduidelijk en traag. Uiteindelijk heb ik het opgestuurd, maar diegene is vertrokken naar het buitenland. Het pakketje ligt nu bij het DHL punt. De klant wilt nu zijn geld terug. Wat moet ik doen? Wat zijn mijn plichten? Ik ben particulier en verkoop zelden wat via marktplaats.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Het pakketje kom van zelf dus bij je terug.

Antwoorden (1)

Bij op afstand iets kopen geldt een bedenktijd. Bij een koop op afstand is de bedenktijd veertien dagen.

De koper retourneert het produkt en de verkoper moet binnen 14 dagen het geld terugbetalen.

>>>Wat is een bedenktijd?
"De bedenktijd is een periode waarin u kunt beslissen dat u het product toch niet wilt kopen. U kunt het product dan terugsturen. En de overeenkomst ongedaan maken. U hoeft niet te vertellen waarom u het product niet wilt. Een bedenktijd noemen we ook wel een zichttermijn of een bedenktermijn. Binnen de bedenktijd kunt u aan de verkoper laten weten dat u van de koop af wil."

Je moet het pakket dus wel aannemen, want je moet ook terugbetalen.

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/bedenktijd-koop-op-afstand