Wat zijn de juridische uitdagingen om een website op te richten waar vragen kunnen worden gesteld/antwoorden kunnen worden gegeven?

In hoeverre moet een nieuw op te richten website afwijken van hetgeen momenteel op dit gebied beschikbaar is?

13 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GoeieVraag!

Het beste antwoord

Ik weet niet zeker of ik je vraag helemaal begrijp, maar als ik hem juist geinterpreteerd heb:

Tenzij iemand een patent heeft op het concept van een interactief platform op het internet waar mensen vragen kunnen stellen en ook deze beantwoord kunnen worden, dan ben je vrij om een zelfde soort website op te zetten.

Ik denk dat Yahoo Answers of Wiki Answers de eerste waren met een dergelijk concept.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Filteren van onschunnige taal zodat het voor alle leeftijden geschikt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet zo maar iedereen klakkeloos toelaten op de site, met her doel er geld mee te verdienen. Alleen plusjes en minnetjes geven met motivatie,geen schunnige taal, geen scheldpartijen en geen voor meerdere uitleg vatbare richtlijben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Dank moolkeesje, maar dat zijn leuke aanbevelingen voor deze site. Wat ik wil weten is hoe ik een nieuwe GV achtige site opzet, die ongeveer hetzelfde biedt zonder dat ik juridische procedures aan den broek krijg omdat het gekopieerd zou zijn. En het zou zo maar kunnen dat er geen iphone app komt. Leuke avatar trouwens! daarvoor een +