Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoeveel mensen maken gebruik van een WIA-uitkering en wat zijn de totale kosten hiervan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
Uitkeringsinstantie UWV geeft helder uitleg over uw vraag. Zelfs over de laatste 10 jaren. Uitgesplitst in soorten uitkering: http://files.m6.mailplus.nl/user260232/1033/SZNieuws%20118%20Aantal%20arbeidsongeschiktheidsuitkeringen.pdf

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Veel mensen. Er zijn 2 soorten WIA-uitkering: WGA en IVA.
De IVA is voor volledig en duurzaam arbeidsongeschikte voormalige werknemers. De WGA voor andere werknemers die na 2 jaar doorbetaling door hun werkgever nog minstens 35 precent arbeidsongeschikt zijn.

In augustus 2015 werden totaal rond de 222.500 WIA-uitkeringen gedaan ('222,5 x 1000') met een totaalbedrag van 265,9 miljoen.

Dat zou gemiddeld 1195.- per uitkering zijn maar zo mag je niet rekenen met al afgeronde getallen. Daarnaast is er verschil in hoogte tussen WGA- en IVA-uitkeringen.

Zie voor zeer veel cijfers op allerlei gebied: www.statline. cbs.nl
(Lees meer...)
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik op jouw link klik (www.statline) krijg ik:
pagina kan niet worden weergegeven.
Computoon
10 jaar geleden
Http://www.cbs.statline.nl
Computoon
10 jaar geleden
En de mijne hierboven doet het ook al niet.
Typ dan maar in Google de trefwoorden CBS en Statline in
Antoni
10 jaar geleden
De in het antwoord gegeven website maar dan zonder de spatie en zonder www. werkt wel. Er komt dan vanzelf nog /Statweb/ achter te staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Na enig zoekwerk kom ik er nu wel, duidelijke informatie.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing