Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat voor rol heeft de EU in de Syrische oorlog?

Ik heb artikelen opgezocht over de syrische oorlog, maar ik kan nou niet goed vinden wat de Europese Unie voor rol in speelt. Die van Rusland en Amerika zijn redelijk duidelijk voor mij, maar wie steunt de EU, tegen wie vecht de EU?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
525
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zijn al eerder antwoorden gegeven over de tragedie die zich in Syrië afspeelt . De eu strijdt tegen de ISS maar die wordt gesteund door de Saoedi's ( soennieten ) en ze werden gedoogd door de Turken . Iran en Hezbollah steunen Assad ( ook sjiieten ) En Rusland steunt Assad van wegen z'n havens in Syrië en al 2 generaties lang wapenleveranties . Het is de macht strijd van soennieten en sjiieten wat zich ook in Jemen afspeelt en ook de geopolitiek van Rusland . De eu lijkt er tot voor kort niks van te hebben gesnapt ze komen nu in beweging ( je kan het geen actie noemen ) van wegen de vluchtelingen die naar de eu komen . De rijke olie staten steunen wel de strijders maar niet de vluchtelingen .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ voor Kapperkort

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De Europese Unie (EU) heeft sancties opgelegd aan Syrië omdat het land de de eigen bevolking onderdrukt.

Landen zoals: Nederland/Frankrijk/Duitsland voeren regelmatig op systematische wijze bombardementen uit op IS/Jabhat al-Nusra doelwitten.

Sancties te vinden @Bron
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding