op mijn pakket uit buitenland staat mijn postcode en huis nr niet kan postnl het nu wel vinden?

ik heb iets besteld uit china maar kreeg een mailtje van de verkoper dat het naar het post kantoor word gestuurd. ik had mijn huisnummer er perongeluk niet bij gezet maar mijn postcode wel maar die is niet op de adreslabel gezet. nu staat alleen mijn naam, Nederland, de stad en de straatnaam erop. nu vroeg ik me af of postnl het nu wel naar het dichtstbijzijnde postkantoor kan sturen. ik weet niey wanneer het word afgelevert en bij welk postkantoor want ik krijg er dus geen melding over ik neem aan dat ze het bij het dichtstbijzijnde afleveren :$

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat het lastig wordt. Het zal inderdaad wel ergens heen gestuurd worden. De dichtstbijzijnde locatie zou ik gewoon even vragen als ik jouw was. Je zou ook contact op kunnen nemen met PostNL, maar die zullen je dan alleen kunnen vertellen wat waarschijnlijk logischerwijs gedaan wordt met je pakket. Je hebt immers geen tracking nummer. Of heel misschien iets kunnen traceren aan de hand van de afzender. Maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Anders wachten of het geretourneerd wordt, en de verkoper vragen om je pakket opnieuw met al je gegevens erop te versturen. Het kan vaak lang duren hoor! Bijvoorbeeld uit China, kan dit zo 6 tot 8 weken duren. Je weet dus ook niet wanneer het pakket aankomt, erg lastig!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Best kans dat PostNL zijn best doet om je pakket wel te bezorgen (huisnummer is te achterhalen met naam en straatnaam), kan wel wat langer duren.
In ergste geval gaat hij terug naar afzender.
Erna55
8 jaar geleden
Informatie van een postbode :
Een pakketje uit het buitenland wordt niet snel teruggestuurd. Het pakketje gaat met de postbode mee die de betreffende route loopt. Wanneer er niet veel huisnummers in de straat zijn (geen flats) kan de postbode vaak het pakketje wel bezorgen.
Een briefje op de deur voor de postbode ( ik heb een pakketje besteld maar het huisnummer ontbreekt ) kan het detectivewerk vergemakkelijken. Als een postbode geen idee heeft waar het pakketje naar toe moet dan wordt het teruggenomen naar het distrubutiepunt.
Vanaf daar wordt het adreslabel gefotografeerd en verzonden naar de afdeling "moeilijke gevallen" ( er is een officiele naam die ik niet weet). Het pakketje blijft op het distributiecentrum.
Wanneer "moeilijke gevallen" eruit is dan sturen ze het juiste huisnummer door naar het distributiecentrum.
Hier kan wat tijd overheen gaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
naam, straat en woonplaats is meestal voldoende om je kunnen traceren na enige research. Je dichtstbijzijnde postnl-servicepunt vind je op postnl.nl (voorzover je dat al niet weet). Overigens is mijn ervaring dat men niet altijd het dichtstbijzijnde servicepunt neemt om pakket te "stallen" zodat je het zelf op kan halen.

Antwoorden (1)

Oei, op de site van PostNL lees ik: "Staat er geen huisnummer op de verstuurde zending? Dan sturen we de zending retour aan de afzender". Formeel zal dat dus de werkwijze zijn. Kent de postbezorger jou omdat je wel vaker pakketten krijgt? En heb je een wat minder vaak voorkomende naam dan De Boer of De Jong? Dan wijkt hij of zij misschien wel af van de procedure en levert het pakket toch bij jou af. Duimen maar ;-)