Dat het hoge kosten met zich meebrengt voor de staat. Kijk maar eens naar de discussie over pensioenen van de laatste jaren. En iets langer geleden naar de versobering van de WAO omdat er drastisch bezuinigd moest worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
een probleem is, naast hoeveel feld het kost, is dat de medemenselijkheid is zoek geraakt. Men wil niet meer voor niets voor een ander zorgen. Ervzal een vergoeding tegenover moeten komen te staan.
Zo konden grootouders geld krijgen van de overheid om op hun eigen kleinkinderen te passen, is er een groot tekort aan vrijwilligers in diverse branches etc.
Medemenselijkheidcis niet in geld uit te drukken.
Men is alleen chronisch verwend geraakt door de subsidies op allerlei zorg die decennia verstrekt zijn. Nu met de nieuwe WMO wordt gekeken wie jou kan helpen wanner jij dat nodig hebt, je eigen partner, je buren, je kinderen, in plaats van dat er direct een betaalde thuiszorgmedewerker langs komt.

Toegevoegd na 46 seconden:
sorry,vtypefout in zin 1. Feld moet natuurlijk Geld zijn.