waarom zitten er 19 sigaretten in een pakje?

Ipv 20

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Omdat de accijns bij 20 buitenproportioneel omhoog gaat, truc van de sigarettenfabrikanten om die accijns te ontduiken.
Amadea
8 jaar geleden
Misschien ook om een prijsverhoging te verdoezelen? In een klein pak rijst zit tegenwoordig maar 400 gram meer, terwijl dat vroeger 500 gram en daarna een tijdje 450 gram is geweest.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea, je geeft een 0 teveel aan. het is resp 40 50 en 45 gram per pakje shag
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Theo,
Dat zijn dan kleine pakjes RIJST ;-)
Amadea
8 jaar geleden
Wel grappig dat het met shag op dezelfde manier duurder gemaakt is. Dat spul heb ik nog nooit gekocht, vandaar dat mijn reactie over rijst gaat.

Het beste antwoord

Dat is omdat de prijs van sigaretten steeds hoger wordt door de belasting.
Dan kun je twee dingen doen:
* je verhoogt de prijs
of
* je doet er minder sigaretten in.

Sommige fabrikanten doen het allebei.
Een kleine verhoging en een [paar] sigaretten minder in een pakje.