Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wie is Amerika's nieuwe staatsvijand nr 1?

nu osama bin laden dood is, is dat nu de nieuwe leider van Al Qaida, (Al-Zawahiri geloof ik) of een andere terrorist of een heel ander iemand.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Al Qaeda is niet zozeer een organisatie maar meer een netwerk. De nummer 1 staatsvijand van Amerika is lastig te bepalen.
Amerika heeft in de loop der jaren een hoop vijanden gemaakt (iran, irak, vietnam) en ook terroristische organisaties als de taliban, of anderen.

de Taliban zal zeker een nieuwe leider hebben, hetzelfde als dat binnen de Al Qaeda een nieuw persoon zich zal ontpoppen. De radicale groeperingen in pakistan zeggen ook al "er zullen er 1000 hetzelfde als Osama zijn".

Amerika is overal actief en maakt dus vele vijanden, wie zijzelf op nummer 1 hebben geplaatst, weet volgens mij niemand eigenlijk.

Mijn gok
Land: Noord Korea, Iran
Organisatie: Taliban, Al Qaeda
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zo te zien is het Eduardo Ravelo, zie bron!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.fbi.gov/wanted/wanted_terrorists hier staat ie tussen waarschijnlijk. afdeling terroristen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@robbienio, dat is waarschijnlijk omdat Osama Bin Laden de gevaarlijkste was en nog steeds plannen uitbroedde. Hij was erg actief op het gebied van terrorisme. De andere op de site worden alleen gezocht omdat ze iets gedaan hebben waar ze niet blij mee zijn! De beloning is daarom lager. Overigens is de beloning niet uitgeloofd omdat hij niet gevonden was, maar het een gerichte actie was door militairen. Met de intentie hem te vermoorden.
Waarschijnlijk de dictators van Libië en Syrië, mede omdat zij over de olie die heel de wereld voorziet beschikken en de VS niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding