Kan je met een australisch paspoort makkelijk naar australië emigreren?

Ik ben geboren in Australië, dus heb een dubbele nationaliteit. Ik kan een australisch paspoort aanvragen, maar hoe makkelijk is het om mij in Australië te vestigen? Ik ben 52, heb hier een uitkering, blink niet echt uit in een vak en breng geen geld mee, dus ik kan me voorstellen dat ze niet op mij zitten te wachten daar.
En kan mijn volwassen zoon dan ook mee?

Toegevoegd na 55 seconden:
In het geval ik toch toegelaten word natuurlijk :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het lijkt mij volkomen logisch dat jij met een Australisch paspoort je zonder problemen in Australië mag vestigen. Dat staat voor mij buiten kijf [wil je het 100% zeker weten, stuur dan de Australische ambassade een mailtje en vraag ze om een antwoord op deze vraag; zwart op wit iets zien met stempels, geeft misschien toch een beter gevoel. :)) Let op: de ambassade in Den Haag geeft hierover geen uitsluitsel, je zult met de ambassade in Berlijn contact moeten opnemen hierover. [Zie bron] Het probleem is eerder dat je geen inkomen hebt; of krijg je ook daar je uitkering? ik denk het niet, maar weet dit niet 100% zeker]. Van de wind leven is lastig hoor. Misschien is er iets waarvan je je vak kunt maken, een hobby, een liefhebberij? Wat te denken van een eigen bedrijf beginnen? In 15/20 jaar een goed lopend eigen bedrijf opbouwen is niet onmogelijk. Als je zoon mee zou gaan, zouden jullie dit samen kunnen doen, samen ben je sterk en met z'n tweeën kun je meer dan alleen. Probeer daar eens vanuit te gaan, misschien heeft je zoon onverwachte talenten die in Australië te verzilveren zijn? Dat zou dan ook voor je zoon zijn geldige entree kunnen zijn, mits je met een bank/bedrijf/sponsor financiering overeen hebt kunnen komen om je bedrijf te kunnen beginnen. In eerste instantie denk ik bijvoorbeeld aan een webwinkel, een [niet te groot] te verzenden produkt van huis uit [met als voorraadruimte de logeerkamer] met pc apparatuur. Sterker nog, je zou dit hier alvast moeten beginnen en dan met je eigen kapitaal onder je arm op die manier geen [financieel] probleem moeten hebben om Australië binnen te komen, zo dat er wel zou zijn, dan wel inkomen te hebben. Zoiets is niet onmogelijk en als je nagaat dat er echt voorbeelden zijn van huisvrouwen die aan de keukentafel zo een bedrijfje begonnen, die nu een enorme [miljoenen] omzet hebben, is het misschien alleen nog maar de vraag wat je gaat verkopen en wat je vervolgens moet doen om te starten. Succes!

Bronnen:
http://netherlands.embassy.gov.au/thag/Vis...
http://www.nederlandse-ambassade.com/Ambas...

Als je daadwerkelijk de Australische nationaliteit hebt, kun je zonder verdere voorbereiding naar Australië emigreren; dat is het hele punt van die nationaliteit hebben. Je zoon mag me,e als hij ook de Australische nationaliteit bezit. Veel belangrijker; hoe denk je daar een leven op te bouwen?

Met een Australisch paspoort zullen ze je altijd toelaten, en zullen ze je er nooit uit kunnen gooien, dat lijkt mij zo klaar als een klontje. Je laat je inschrijven als werkzoekende, en vraagt een uitkering aan. Ik weet niets van de Australische wetgeving, maar ze zullen je echt niet laten verhongeren . De vraag is alleen: hoe hoog is de allerlaagste uitkering die je kunt krijgen en wil je daarvan leven?