Ja, en de krachtigste die er bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, daar kun je geen ei mee bakken.
14 jaar geleden
Ja! Liefde is warmte..en warmte is energie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut maar alleen als je daar bewust mee omgaat. Want er zijn namelijk ook mensen die deze vorm van energie niet voelen omdat ze er niet bewust van zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Poeh, denk het wel. Ik ben eens zo verliefd geweest en hield zielsveel van die persoon, dat ik het kosmisch genoemd heb. Alleen dr haar strelen, was al voelbaar en had zo'n kracht! Het knetterde nog net niet. Hmm wonderlijk en heerlijk gevoel. Groetjes Schuimpje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan de antwoorden te zien hangt dat nogal van je definitie van energie af.
Als energie een meetbaar iets is (in sterkte / kracht/ volt / ampere/ pk / joule / golven / straling /stroming /weet ik veel ), heeft liefde daar natuurlijk niets mee te maken. Dat is 'gewoon' een gevoel, en hoewel al onze gevoelens natuurlijk zetelen in de hersenen en door kleine elektrische stroompjes veroorzaakt worden, is dat vast niet wat je bedoelt.

Liefde kan je wel heel veel energie géven, of juist heel veel energie kosten, afhankelijk van wat je er mee doet en in welke mate je die liefde beantwoord wordt.

Maar hoe je het ook ziet, en hoe je het ook wilt interpreteren, liefde an sich is een begrip of een emotie. Het is geen energie, geen kleur, geen maat, geen vlloeistof, geen gas, geen toon, geen geur, geen smaak, geen voorwerp, het heeft geen massa en geen lichaam, het is primair een woord dat we gebruiken om een bepaalde gemoedstoestand aan te geven. De term 'Energie' impliceert van alles wat een gevoel niet is en niet zijn kan ; hooguit kun je het er leuk mee associëren.

En hoe lullig het ook is, zuivere liefde kun je verder helemaal niks mee. Je kunt het niet in een flesje doen, je kunt er - zoals Antwoordman al treffend uitdrukte - geen ei mee bakken, je kunt het niet aan de muur hangen, je kunt het alleen maar voelen.

Energie is een natuurkundige grootheid uitgedrukt in joule (of, vroeger, calorieen)/ dan wel de mogelijkheid om arbeid te verrichten. En van de liefde kun je, zoals we allemaal weten, niet leven, dus trek je conclusies.....