Zijn rioleringen alleen in tekenfilms zo groot?

Bij tekenfilms zie je altijd grote rioleringen, waar de karakters doorheen lopen. Treffen daar ratten en soms krokodillen aan.

Ik zie echter alleen maar buizen van ongeveer een halve meter. Daar past geen mens of krokodil door. Nu is mijn vraag of die grote rioleringen uit tekenfilms fictie zijn, of is er een klein feit dat ik over het hoofd zie?

8 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In de oude wereldsteden zijn ze enorm, het zijn vooral de oude gemetselde hoofdriolen die een enorme grootte bereiken. Zoek eens in google op: Égouts de Paris selecteer pictures en daar pas meer in dan een krokodil in.
In de grootste past zonder probleem een olifant
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In Londen zijn ze bezig met een nieuwe riolering, de Thames Tideway Tunnel. Dat wordt extreem groot, daar kun je wel met een bus doorheen: http://www.bbc.com/news/uk-england-london-29175607

Het beste antwoord

Er zijn landen/steden waar het rioolstelsel inderdaad groot genoeg is om te kunnen lopen. In de bron een paar mooie foto's.
bamibal
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Alleen door sommige riolen kan je met een beetje goede wil rechtop lopen, vooral hoofdriolen. Het overgrote deel van ons rioolstelsel bestaat uit buizen die te smal zijn om doorheen te lopen. Ik heb kilometers inspectiefilm van het rioolstelsel gezien maar nooit een rat daarop zien lopen. Niet alles wat in tekenfilms wordt vertoond is waar.