Is het nodig een pas in bezit te hebben om binnen te komen bij Real supermarkt Duitsland?

Net als bijvoorbeeld als je naar de Makro in Nederland wilt gaan

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Reddie
8 jaar geleden
De Macro is geen supermarkt.

Het beste antwoord

Real is een gewone (supergrote) supermarkt. Je kunt daar heel gewoon naar binnen en inkopen doen. Ook als Nederlander.

Althans, de laatste keer dat ik in Duitsland bij een Real was, ging dat nog heel gewoon. Ik kan me niet voorstellen dat ze die formule ineens hebben veranderd.

Cryofiel
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is wel één van de weinige supermarkten met een soort klanten / bonuskaart-systeem, dat je in Nederland in elke supermarkt hebt (maar dan anders) en in ik Duitsland tot op heden nog nergens ben tegengekomen. Wellicht bedoelt vragensteller dat ? Maar dan heb je die net zo min nodig als dat je een bonuskaart nodig hebt om bij AH te shoppen. Het is beslist geen soort Makro-pas.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Al zijn die klantenkaarten / coupons volgens mij meer voor hun (online?) "warenhuisassortiment" en niet voor de dagelijkse boodschappen.
Cryofiel
8 jaar geleden
In Duitsland heeft ook Karstadt een klantenkaart / bonussysteem.