Sleutels en portemonnee in een kluisje, de sleutel in de lade van je nachtkastje; is dat veilig opgeborgen?

Dagopname in een ziekenhuis, sleutels en portemonnee moeten in een kluisje en met een munt van 50cent krijg je de sleutel die je in de lade van je nachtkastje moet leggen. Daarna word je opgehaald en naar de ok gereden/behandeld en na xx tijd naar de verkoeverkamer gereden, hier moet je uitslapen en misschien moet je nog naar de intensive care, maar uiteindelijk ga je weer naar de zaal [gemengd, 6 bedden] en daar in de lade van het nachtkastje ligt dan je sleutel van het kluisje... of niet natuurlijk.

In je ondergoed zonder verder iets [tas] onder een laken, ga je naar de ok; ik dacht ik neem de sleutel wel mee, onder het laken :-)) maar dat zou niet zo slim zijn i.v.m. risico van infecties.
Wat is een goede oplossing van dit sleutelprobleem?

Er is niemand om de sleutel te bewaren.

Toegevoegd na 12 uur:
Het antwoord geeft een op zich prima oplossing, probleem : geen schoenen en geen sokken!

Toegevoegd na 1 dag:
Hartelijk dank voor alle reacties/antwoorden en suggesties!

De inhoud van het kluisje is minder geworden. Pasjes niet nodig, alleen een [zh] printje met je gegevens erop, wat kleingeld in een beursje en natuurlijk huis- en scootmobielsleutels moeten ook in het kluisje. Sleutel kluisje ... nog niet over uit. Er zijn in ieder geval meer mogelijkheden dan de lade van het nachtkastje.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K
Amadea
8 jaar geleden
Als het maar voor één dag is heb je toch geen tas en portemonnee nodig? Die zou ik thuis laten. En als er geen adresgegevens bij jouw sleutels staan kan het geen kwaad om die op deze manier te bewaren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als er in het sleuteltje een oogje zit kan je deze ook aan je ketting/armband rijgen en hem zo bewaren , dan heb je hem bij je als je de zaal verlaat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Andre17 : ook geen sieraden, dus geen mogelijkheid in die zin, nog afgezien van wat ik hierboven al schreef "In je ondergoed zonder verder iets [tas] onder een laken, ga je naar de ok; ik dacht ik neem de sleutel wel mee, onder het laken :-)) maar dat zou niet zo slim zijn i.v.m. risico van infecties."
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Amadea :
Neem ook geen tas mee, ging er om dat ook dát geen optie was, want het gaat er om dat je naar de ok gaat zonder wat dan ook, ook geen broekzak, wat wel zo makkelijk zou zijn in dit geval...
Als je opgenomen wordt, al is 't maar voor één dag, dan heb je papieren nodig. Je moet ook altijd een ID-kaart/rijbewijs en verzekeringspasje bij je hebben en je pinpas [die laat ik dus maar thuis, moet wel iets van geld hebben dus 10 of 20 euro + wat muntgeld ~ i.i.g. één 50 cent munt =kluisje=] en een kaart van vervoer op maat voor de terugreis.
Dus feitelijk 3 pasjes [ID/verzekering/vervoer] en een klein portemonneetje en huis en scootmobiel sleutels... Komt er op neer dat het belangrijkste met die ene sleutel van het kluisje zo weg kan zijn... Kan ik mijn huis niet meer in en heb ik 3 pasjes niet meer!
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Een sleutel onder het laken is sowieso niet slim ! Er is geen enkele garantie dat je na de operatie in hetzelfde bed op je kamer terug komt. En als je sleutel dan in het andere bed ligt.... ga dan maar eens zoeken in wélke bed !
crispy
8 jaar geleden
Als je niemand kunt vertrouwen daar, dan wordt het inderdaad moeilijk. Ik zou gewoon doen wat er gezegd is, dus je kluissleutel in je nachtkastje. Mocht het naderhand fout gaan, dan kan je het ziekenhuis aansprakelijk stellen voor de gevolgen omdat zij niet voor een sluitende veilige procedure hebben gezorgd. Daarnaast zorg je zelf natuurlijk dat er uitsluitend het minimale in je kluisje ligt. En zorg dat je via een buurvrouw oid altijd je huis weer in kan, als je eigen sleutels wegraken. Dan ben je voor het meest praktische deel wel weer onder de pannen...
Rieneke1
8 jaar geleden
Neem een stuk goede tape mee, en tape de sleutel vast onder je la.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zal toch iemand (moeten) zijn die je na de operatie naar huis brengt ? Kan die persoon je ook niet mee begeleiden op de heenweg en je sleutel voor je bewaren ?
Maar over het algemeen hoef je niet zo heel paranoide te zijn hoor ; maar weinig mensen nemen veel waardevolle spullen mee naar huis, dus het loont niet echt de moeite, en het niet te makkelijk maken volstaat in de regel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ben al eerder bestolen in het ziekenhuis. Na een CVA, lag ik in het bed er naast 's nachts [dus personeel of andere patiënt], geld uit portemonnee in de lade van 't nachtkastje!!
Van een familielid is in een revalidatiecentrum uit de lade van 't nachtkastje [alweer!!] de huissleutel ontvreemd en heeft de dief zich in zijn huis verrijkt door diefstal van meerdere spullen. Dus Marleen, ik ben niet paranoïde [noch rijk], ik ben erg voorzichtig [en met familie in het buitenland heb ik niemand die met me mee kan gaan; verder laten we het zo zeggen, van mijn vrienden ben ik het best ter been/gezondst :-)) ... dat kan dus ook niet. Heen ga ik met de scootmobiel, scheelt veel tijd wachtend op het busje en dan een uur te vroeg aankomen, vooral 's morgens is dat niet prettig.
Na de behandeling/uitslapen en de rest [niet eens een vaag idee trouwens hoe laat dat wordt] zal ik wel van het busje gebruik moeten maken. Scootmobiel achterin en dan maar weer minimaal een uur doen over een ritje van 10 minuten, klinkt best ondankbaar, maar 't is wel wat hoor iedere keer, ik vermijd het zoveel mogelijk!

Het beste antwoord

Je pirtemonnee laat je thuis. Het benodigde kleingeld voor die dag stop je in je broekzak. Je papieren en dat kleingeld kan je in het af te sluiten kastje leggen. Terwijl jij onder het mes gaat bevinden je kleren en schoenen zich in een kast. Doe de sleutel in een van je sokken en die sokken stop je opgefrommeld in je schoenen, in elke schoen dus een sok.

Veel sucses met je operatie en sterkte.

Toegevoegd na 4 minuten:
Maar om concreet antwoord te geven op je vraag, om je sleutel van je kluisje in een la te leggen waar iedereen erbij kan is geen veilige opbergmethode.

Toegevoegd na 7 minuten:
Mijn methode is ook geen veilige opbergmethode maar een iets minder voor diefstal toegankelijke.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Prima antwoord!
Echter geen schoenen en geen sokken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe bedoel je geen schoenen en geen sokken? Je gaat toch niet op blote voeten naar het ziekenhuis neem ik aan.zelfs al zou je in een rolstoel zitten. Die tip van Rieneke1 om die sleutel met tape onder de la te plakken vind ik trouwens een hele goeie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zwachtels en slippers 24/7

Ja zeker met tape Rieneke ... vind het ook een goed idee!
Ik vroeg me al af of dat zou lukken met de tape op het laatste moment, ben niet snel [meer] ... met mijn geheugen lukt het nog om dit te vergeten.
Daar moeten we maar even niet van uitgaan :-))

Andere antwoorden (1)

Sleutel in een enveloppe goed gefrankeerd en juist geadresseerd in een beterschap kaart op de post doen . Vaak staat er een brieven bus in de hal . Zou ik dat doen nee ! Vraag de zaal zuster , in het toilet onder een plafond tegel . Je kan het zo gek maken als je wil . Maar ik zou de verpleging om hulp vragen . Succes en beterschap .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja aan je zelf per adres het zieken huis