Bestaat er een kaart met de locaties van geplaatste rustbanken in Nederland?

Ik doel op de houten zitbankjes waar men rustig van de natuur kan genieten.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ben zulke leuke dingen tegengekomen met het zoeken naar een antwoord (helaas geen positief antwoord), dat ik het een goeie vraag vind ;-)
Reddie
8 jaar geleden
Als je op een handzame (dus niet te grote) kaart van Nederland alle bankjes zou tekenen, zijn ze niet meer van elkaar te onderscheiden. Zo dicht staan ze bij elkaar.
ronron1212
8 jaar geleden
kijk eens op deze site er zijn er meer per provincie
https://staatsbosbeheerlimburg.wordpress.com/category/limburg/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oh, dat is ook een leuke ja !

Antwoorden (1)

Helaas, er is geen overzicht waarop alle openbare zitgelegenheden zijn geregistreerd. al is het maar omdat het plaatsen van zitbanken een gemeentelijke aangelegenheid is, en er nog wel eens een bankje van plek veranderd, wordt toegevoegd of verdwijnt.

Over het algemeen kun je stellen dat je in Nederland eigenlijk nauwelijks een half uur tot een uur kunt lopen voor je een nieuw bankje tegenkomt, maar waar dat dan precies staat....ja, dat is dus niet tevoren te bepalen. Meestal op een plekje met een mooi uitzicht buiten de stad, en op een praktische plek binnen de stad.

Wel vond ik twee hele leuke links voor je ; het eerste is daadwerkelijk een zoekmachine (Het Bankjescollectief) voor bankjes - waar vooral sociale bijeenkomsten plaats vinden - in heel Nederland. Helaas is het overzicht verre van volledig , maar het is een vreselijk leuke site om te snuffelen. Ook kun je er zelf je favoriete bankjes invoeren. Moet het wel een bankje met een verhaal zijn natuurlijk ;-)

De tweede is een uitgebreid onderzoek dat iemand voor zijn scriptie heeft gedaan over straatmeubilair waaronder rustbankjes. Het verleden, heden en toekomst van de straatbank.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoi Marleen, bedankt voor deze tips.