Hoe lang duurde het luchht alarm in de jaren 90? naar mn idee is dit Veel langer dan tegenwoordig het geval is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het luchtalarm (de sirene) van wat vroeger de BB heette (Bescherming Burgerbevolking) duurde officieel 5 minuten (in de praktijk vaak korter) en wel op de 1e maandag van elke maand om 12 uur s middags; tenzij dit een feestdag was (2e paasdag, of koninginnedag, bij voorbeeld). Vanaf 1989 tot 1993 werd het alarm niet gebruikt omdat na de val van de muur geen luchtaanval meer werd verwacht.

Wel is het alarm te horen geweest bij diverse calamiteiten.