Er zijn slagers die slachten. Maar veruit de meeste verwerken reeds geslacht product dat bij u in de pan komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger, toen iedere slager nog zelf dieren dood maakte, werd dit beroep ook slachter genoemd.

Tegenwoordig noemen we de persoon de in een slachthuis de dieren slacht nog steeds slachter.
De vakman die het vlees in een winkel verder bewerkt en verkoopt noemen we een slager.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vroeger kregen de slagers nog hele varkens (bv) aangeleverd...ze slachten toen zelf het varken nog.
dit mag ivm hygiene regels niet meer dus verwerken ze nog enkel kleine stukken vlees en dan ben je enkel nog slager.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een slager is een detaillst die als specialiteit heeft het uitbenen en verwerken van vlees in versvlees en vleesproducten of gerechten.
Een slagter is iemand die op het slachthuis als taak heeft de dieren uiteindelijk te doden (Dit kan met masker, kogel, pin, gas of stroom.
Dus beide bestaan maar hebben een andere baan (krijg ik nog een +je voor de rijm?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
absoluut!
Omdat het nou eenmaal zo heet! Een slager verkoopt vlees, en een slachter slacht dieren voor dat vlees.

Zoals de drie mannen die bij de dokter kwamen:

De eeste had een voetbalknie, terwijl hij nog nooit gevoetbald had...
De tweede had een tennisarm, maar had nog nooit getennist...
En de derde had een geslachtsziekte, maar hij had nog nooit geslacht!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm, in Limburg zeggen we wel slachter, maar dan op z'n Limburgs ;-) (slegter)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doa hub se geliek in. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Joah, det dacht ich aug he :-D
Oorspronkelijk was het slachter, Is in het spraakgebruik langzamerhand slager geworden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De slachter is de moordenaar van het onschuldige dier, de slager de heler (niet in de betekenis van goedmaker).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger heette een slager een slachter. Denk maar aan het woord slachterij. Tegenwoordig ben je slachter als je alleen maar slacht. Je bent een slager als je een winkel hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier in het zeeuwse heet het wel slachter!