ik word gebeld door "+112" hoe kan dat?

Ik zat net rustig op mijn telefoon (ik heb er twee) eentje zonder en eentje net simkaart dus ik voel mijn andere telefoon trillen en er staat "+112" belt uw , ik wist meteen dat het onbetrouwbaar was dus heb ik niet opgenomen want bij alle telefoons als je belt naar 112 staat er automatisch alarmcentrale en dat was niet het geval en er stond nog een + voor dus wist ik zowiezo dat het nep was dus wat ik eigelijk wil weten is. Was dat echt de alarmcentrale of oplichters of wil iemand een flauwe grap met me uithalen en heeft ie zijn nummer veranderd op eeb of andere manier naar "+112" is dat wel mogelijk, maar een paar minuten later probeerde ik terug te bellen naar die zogenaamde 112 en ik hoorde "sorry dit nummer is niet in gebruik... Kan iemand mij een verklaring geven of laten weten of het en grap geweest kan zijn???

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
9.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Yoals je kunt zien vergelen met het nummer van Josh is +112 niet het nummer maar de NAAM van de beller. Nummer onbekend / niet opgeslagen. Grapjassen in je vriendenkring wellicht ?

Antwoorden (2)

Veel mensen hebben 112 in hun contactenlijst staan, doordat je 112 ook kunt bellen met een geblokkeerd toetsenbord, kan het dus zijn dat je per ongeluk dat nummer gebeld hebt.
Hoort de centralist niets en vermoedt deze een panieksituatie, dan kun je teruggebeld worden. Dit wordt ook wel eens gedaan als er misbruik van het nummer kan zijn gemaakt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je terug gebeld word door 112, zie je niet 112 in beeld
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het lijkt me inderdaad logisch dat je dan een ander nummer in beeld krijgt, bijvoorbeeld dat van een politiebureau, maar bewijs daarvan kan ik niet vinden.
Ondanks dat lijkt mij dit de meest logische verklaring, omdat ik me niet kan indenken dat er 1 ander nummer binnen Nederland begint met 112. Als ik het mis heb, hoor ik het graag.
Kan ook landcode 00 1 zijn (+1), net zoals Nederland 00 31 (+31) heeft. En dan vervolgnummer 12. Dus 00 1 12 = +112.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zou je dan niet denken als het een landencode is dat er nog een abonneenummer achteraan zou moeten komen? Of denk ik verkeerd?