Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een schaap/ram overleven als zij/hij niet geschoren wordt?

Als een schaap in Nederland niet wordt geschoren maar de wol mag gewoon door blijven groeien, kan een schaap dan overleven?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Oerschapen hoefde niet geschoren te worden, die verloren in het voor- en na jaar hun vacht. De schapen zoals we ze nu kennen zijn gefokt voor hun vacht, die dus niet meer vanzelf loslaat, vandaar dat ze geschoren moeten worden, anders worden ze echt te warm en kunnen meer last krijgen van parasieten.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ook in andere landen moeten schapen geschoren worden.
In New Zeeland bv zijn 40 (!) miljoen schapen, tegen over 4 miljoen mensen. Een hele klus dus :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedankt voor het duidelijke antwoord.

Andere antwoorden (2)

Ik denk het niet, maar ik weet het niet zeker. Wij hebben zelf schapen en als ze nu een hele tijd in de zon staan, lopen ze al te hijgen....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ze houden het in ieder geval minimaal 6 jaar vol.
Wel eens gehoord van Shrek, het nieuw-zeelandse schaap dat zes jaar lang de scharen van de scheerders wist te ontwijken?
Maar goed, na 6 jaar had hij zo'n 27 kilo wol. Lijkt me niet heel gezond, is veel gewicht en zomers lijkt het me erg heet.

http://www.shellycorrigan.com/NZ/html/nz_shrek.html

http://frontpage.fok.nl/nieuws/174245/1/1/50/submit.fok
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing