Kun je bij de politie als mensen in je familie een strafblad hebben?

Ik wil graag technisch rechercheur worden,
ikzelf heb geen strafblad.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
12.6K

Antwoorden (1)

Niet uitgesloten maar het helpt niet:

"Het onbesproken gedrag van familieleden is een punt dat tijdens een antecedentenonderzoek aan de orde komt. In hoeverre misdragingen van familieleden van invloed zijn op de sollicitant, is lastig vast te stellen.[2] Ieder van de 10 regionale eenheden van de Nederlandse politie heeft daarin zijn eigen beleid. Bij ongeregeldheden binnen een familie wordt bijvoorbeeld gekeken naar het soort delict, de relatie tussen de sollicitant en het familielid en wat de woonplaatsen van sollicitant en familieleden zijn. Criminele familieleden beïnvloeden het beeld dat de politieorganisatie van een sollicitant "niet positief".[2] Per persoon wordt bekeken hoe de situatie is."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Antecedentenonderzoek#De_politie