Wanneer is iemand een bekende Nederlander?

Wanneer mag je je dus een bekende Nederlander noemen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

De aanduiding Bekende Nederlander of BN'er wordt vaak gebruikt voor een Nederlander die op één of andere manier in de media bekend geworden is. Het gaat hier voornamelijk om personen die voor de roddelpers interessant zijn, zoals muzikanten, acteurs, presentatoren en dergelijke; bekende zakenlieden of politici krijgen het stempel minder vaak opgedrukt.

Het Bekende-Nederlanderschap hoeft niet per se door de persoon in kwestie zelf 'verdiend' te zijn. Zo worden ook veel partners van beroemdheden BN'ers genoemd. Als een Bekende Nederlander de status zelf heeft verdiend, erg grote bekendheid heeft en alom geaccepteerd en gewaardeerd is, spreekt men ook wel van een beroemdheid.

De aanduiding BN'er is waarschijnlijk in omloop gebracht door televisiepersoonlijkheid Bart de Graaff en is gebaseerd op het vergelijkbare Vlaamse begrip Bekende Vlaming
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je hem overal in de Media tegen komt en veel mensen hem denken te kennen vanuit de roddel bladen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een BN'er is een persoon die bekend is binnen de maatschappij. Meestal zijn BN'ers mensen met een publiek beroep zoals zanger, presentatrice, politici, muzikanten, sporters of kunstenaars.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodra jouw smoelwerk vergezeld van sappige verhalen worden geplubiceerd in de: Prive, Story, en al de soortgelijke 'rubbish'.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je op de een of andere manier veel aandacht trekt en dat langer en vaker dan wordt je vanzelf een bekende nederlander (Joran kennen we nu al van zijn voornaam door zijn optreden bij Peter r.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wie is Joran?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die ex van Natallie Holloway.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die door Peter r de Vries zo bekend is gemaakt.
Misschien was Natalie