Ik wil gebruik maken van het 'aanrechtsubsidie'.

Ik wil gebruik maken van het 'aanrechtsubsidie', maar bij belastingdienst.nl wordt ik niet veel wijzer. Wie kan mij helpen??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Esmer...als je het gratis nummer belt van de belasting telefoon en je vraagt om een formulier voor heffingskorting.Of ze dat naar je op willen sturen...Dan kan je thuis kijken of je er voor in aanmerking komt.Er zit een uitgebreid formulier bij hoe je het in moet vullen.

het heet nu geen heffingskorting meer dacht ik...ff kijken...
ik heb het nagekeken (ik ontvang het ook)
het heet nu....Inkomstenbelasting Premie volksverzekeringen Voorlopige teruggaaf.
Telefoonnummer is:
Bereikbaar ma t/m do van 8.00-20.00 uur
vrijdag van 8.00-17.00 uur
Morgen gewoon bellen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je hebt recht op de algemene heffingskorting, ook als je geen inkomstenbelasting betaalt, dus als je niet werkt. Dit wordt de aanrechtsubsidie genoemd. De enige voorwaarde is dat je partner wel belasting betaalt. Zie link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een goed antwoord+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je het programma voorlopige aanslag gedownload?
http://www.belastingdienst.nl/particulier/alsugaatwerken/alsugaatwerken-03.html