Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Indien een werknemer reeds enkele weken ziek is en de werkgever neemt geen initiatief om te informeren hoe het met hem/haar gaat dan.....?

Laat de werknemer het voor wat het is.
Of.........

( er is alleen contact met de bedrijfsarts )

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
380

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De manager van ons bedrijf heeft wel regelmatig contact met de bedrijfsarts.
Zo hoort hij via de bedrijfsarts hoe het met je gaat.
Als het even kan worden zieke werknemers zo snel mogelijk weer ingezet, met alternatief licht werk.
Het is wel netjes en correct van de werkgever om even te bellen naar de werknemer, en desnoods een fruitmand daarheen te sturen, wat bij ons wel gebeurt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat heeft met goed fatsoen van je baas te maken. Het is van hem niet netjes om jou niet even te bellen. Waarschijnlijk vindt hij dat hij genoeg informatie krijgt van de bedrijfsarts en dat jij hier geen behoefte aan hebt. Dat heeft hij dus fout ingeschat. Het kan best dat hij het gewoon niet bewust doet maar gewoon weinig mensenkennis heeft.

Jij daarentegen kunt wel even contact met hem opnemen om hem te informeren. Dat ben jij niet verplicht maar is van jouw kant uit wel netjes. Laat jij je maar van je beste kant zien, dat je baas weet dat het in ieder geval niet aan jou ligt en jij wel fatsoen hebt.
Sterkte en wordt maar snel weer beter!

Toegevoegd na 4 minuten:
Je hoeft je werkgever dus niets kwalijk te nemen, want de kans is groot dat hij/zij het geheel onbewust doet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou het laten voor wat het is, en het niet persoonlijk opvatten.
ik ben zelf een jaar ziek geweest, en heb al die tijd niets gehoord.
heb daar geen punt van gemaakt, want ik wist dat de baas enorm veel aan haar hoofd had.
toen ik weer terugkwam ben ik met open armen door haar ontvangen, en dat voelde prima.
maar goed, iedere werkgever is weer anders, je kan zelf mogelijk wel inschatten waarom je niets hoort?
(Lees meer...)
Rieneke1
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding