Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie was Suus Kleijwegt ? (1927-1997, onderscheiden met Erasmusspeld, gedenkteken Spoorsingel Rotterdam)?

Regelmatig kom ik voorbij dit gedenkteken op de Spoorsingel in Rotterdam. Maar wie was deze dame en waarom heeft ze de Erasmusspeld gekregen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat raar dat daar nix over te vinden is. Slordig van Rotterdam, ook, zou ik zeggen.....

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Ik vond zojuist een stukje over de Erasmusspeld. De speld wordt ook uitgereikt aan mensen die zich 40 jaar of langer ingezet hebben voor anderen. Ook gemeenteambtenaren met een dienstverband van 40 jaar krijgen deze speld. Ze is (was) dus wel bekend, maar dan op kleine schaal; in het verenigingsleven b.v.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En dan toch een heus gedenkteken?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk zelf dat ze veel betekend heeft in Rotterdam; ze wordt Tante Suus genoemd, dus kennelijk kennen veel mensen haar. Ik stel me daar bij voor dat ze b.v. 40 jaar in de kantine bij Feijenoord heeft gewerkt, of een heel graag gezien figuur was bij een vereniging. Misschien iets van kinderopvang i.v.m. Tante.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hebt in veel plaatsen toch gedenkwaardige figuren die niet landelijk bekend zijn, maar in een stad, dorp of wijk veel betekend hebben.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing