Als mensen het gevaar bewust opzoeken,zijn zij het dan zelf schuld,als er iets gebeurd?

Zoals in zd-afrika.Het is bekend dat je daar gevaar loopt,zeker nu,met die moord op die Terre 'Blanche.Vooral nu Visagie,een leider van de AWB heeft verklaard dat deze moord een oorlogsverklaring is.
Is het verstandig om tegaan,of moeten we dit negeren?

Toegevoegd na 3 minuten:
Dat met zuid afrika is maar een voorbeeld hoor...er zijn wel meerdere plekken op deze aardkloot die men beter niet kan bezoeken,maar toch jaarlijks door 100.000de vakantiegangers worden bezocht.

Toegevoegd na 18 uur:
VOOR DIEGENE DIE NIET KUNNEN LEZEN...ik schreef al dat dat van zd-afrika een voorbeeld was.Wat ik bedoel kan van alles zijn.Gebruik van drugs,onbeschermde sex met heroinehoertjes,bungeejumpen zijn ook VOORBEELDEN.
Ik bedoel gewoon...als iemand het gevaar bewust opzoek,dus met zijn volle gezonde verstand,en er gebeurt iets...is hij het dan zelf schuld,als er iets gebeurd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Nee, je hebt als je vermoord wordt in Afrika niet de schuld aan de moord. Wel had je de moord kunnen voorkomen door het werelddeel niet te bezoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

een gewaarschuwd mens............
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je op vakantie gaat naar het buitenland en er is geen negatief reisadvies gegeven dan krijg je niet zelf de schuld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en als je daar dan woont,is t dan ook je schuld omdat je niet gevlucht bent?nee ik vind t niet echt schuld..meer een ongelukkige keuze
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die Terre was zelf ook niet zo'n lekkertje... Als je je beleefd gedraagt en voorzichtig bent, loopt je al heel wat minder risico.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi ingrid,ik ben erweer,haha.Ja,ik vind zeker dat als je het gevaar opzoekt,en er gebeurd iets,dat je het dan zelf schuld bent.Als niemand je vraagt om roekeloze of gevaarlijke dingen te doen,vraag je erom.Zelfs al vragen ze er in principe om,zoals formule 1 courreurs,dan ben je het nog zelf schuld.Waarom je leven riskeren?Als je dat doet,en er gebeurd iets,ga dan ook niet lopen klagen,maar accepteer de gevolgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verzint eer gij begint