Volgens mij niet zo erg populair, ik hoor er in ieder geval zelden iemand over praten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier in Drenthe luisteren er veel naar, wij komen hier niet vandaan maar de buren vinden het vaak gek omdat wij nooit naar radio Drenthe luister.
Op zondag kun je zelfs via die zender Bingo thuis spelen en ik ken mensen die dat elke zondag doen, samen met vrienden.
Ze onderscheiden zich door dialect te spreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn in elke regio radiostations die zich richten op de eigen bevolking. Puur door lokaal of regionaal nieuws, door het spreken van het lokale dialect, door interviews met plaatsgenoten, enzovoort.
De populariteit is best wel groot, alhoewel het natuurlijk niet te vergelijken is met het aantal luisteraars naar radio 1-2-3 en 4.
Het is altijd zo dat de populariteit toeneemt naar mate er meer gebeurt in de omgeving. Is er bijvoorbeeld iets aan de hand op de Maasvlakte (brand bij een bedrijf of zo), dan is opeens Radio Rijnmond erg in trek want alle bewoners willen tot in detail op de hoogte blijven van de gebeurtenissen en de risico's voor de bevolking.
itsme
14 jaar geleden
De vraagstelser heeft het over lokale radiostations. De plaatselijke radiozender van je dorp of stad en dat is wat anders dan de regionale radiozenders. De regionale zenders zijn populair, zij hebben een grote luisterdichtheid.

Bij de lokale zenders is de luisterdichtheid wat minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zelf tweemaal geinterviewd voor onze dorpsradio. Niemand heeft het gehoord. Dus dat geeft wel aan dat ik niet zo n vertrouwen heb dat er veel wordt geluisterd.
Maar er is meestal wel een programma waar wel veel mensen naar luisteren, dat gaat over dorpspolitiek en wat er allemaal gebeurt en staat te gebeuren.
Het onderscheid: de ene heeft het over Tietjerkstradeel en de ander over Goirle etc.

Ik vind het wel heel waardevol, als podium voor verschillende inzichten in een dorp/plaats. Uiteindelijk wordt er tegenwoordig op gemeentelijk niveau erg veel beslist. Doorgeschoven taken van de rijksoverheid naar de gemeente.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Matig populiar. Ze onderscheiden zich door plaastelijk nieuws en amateuristich gedoe..