Kan een stichting hier in Nederland mijn dove (heel slecht horende ) neefjes helpen?

Ik heb een dove neef (heel slecht horend ) van 23 jaar en een doof neefje (heel slecht horende )van 19 jaar in Turkije wonen. Ze wonen dan in een krottenwijk en leven van een heel inkomen. Ze hebben vanwege hun armoede vrijwel geen normale educatie gehad en beheersen dan ook geen gebarentaal. Wel kunnen ze een klein beetje liplezen. Ik wil hun al mijn hele leven lang helpen maar de Turkse regering wilt niet echt meehelpen en daarom vroeg ik me dan ook af of jullie misschien weten of ik iets via de Nederlandse overheid of via Nederlandse stichtingen kan regelen?Het zou fijn zijn als ze alsnog educatie en of financiele steun kunnen krijgen, aangezien ze zelfs geen wc in hun huis hebben :(. Ik zou ze graag financieel willen helpen maar dat kan ik helaas niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

In Turkije heb je wel degelijke stichtingen alleen je moet het wel even weten en zelf regelen tegenwoordig heeft iedereen recht op een goede behandeling. Ik weet niet in welke stad je neefjes wonen maar ik weet wel dat je in Turkije zelf achter je zaakje moet aangaan.
Volgens mij bestaat er geen stichting die je in het buitenland helpt.
Je kan hier in Nederland zelf naar de moskeeën gaan en de situatie uitleggen en dan weet ik zeker dat er wel wat aan gedaan wordt ook. Wand Turken zijn mensen die hun medemens altijd helpen. Heel veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze wonen in Adana en de regering wit hun niet helpen omdat ze niet helemaal doof zijn. We zijn er vaak achteraan gegaan, maar ze vallen daardoor buiten de regeling. Ze horen 8 procent wat in de praktijk zo goed als doof maar op papier geen doof betekent, waardoor ze geen hulp kregen.
MrEinstein
12 jaar geleden
de regering van Turkije is dan horende doof en ziende blind, ik dacht dat Nederland de kampioen regeltjes was, maar dit slaat alles.
Ik vond een stichting die ook projecten heeft voor dove kinderen in Turkije, misschien dat zij kunnen helpen.
Zie onderstaande link.