Kan een woningbouwvereniging verplicht worden gesteld deurstrips te plaatsen?

Er wordt de laatste tijd zeer veel ingebroken bij mij in de buurt.

Nu zijn er de laatste tijd diverse woningen in mijn kleine flatgebouwtje opnieuw verhuurd en daar zijn door de woningbouwvereniging anti-inbraakstrips geplaatst voordat die woningen opnieuw verhuurd werden.
Ik wilde ook wel zo'n strip en diverse andere mensen ook wel. Daarom heb ik aan de woningbouwvereniging gevraagd of ze misschien alle deuren van een anti-inbraakstrip wilden voorzien, ze hadden immers bij die nieuwe huurders ook van die strips geplaatst.
Ik heb dit aan de woningbouwvereniging gevraagd omdat in deze flat allemaal mensen wonen die het financieel niet zo breed hebben en het niet zo gemakkelijk zelf kunnen bekostigen.

Maar we krijgen ze dus niet en nu vraag ik mij af of wij hen niet kunnen dwingen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Kunnen we hen, gezien de situatie in de wijk, dwingen om strips (of bijzetsloten) te plaatsen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Alleen indirect: via een huurdersvereniging (als die er is) of via het bestuur van die woningbouwvereniging.

Degene die besloten heeft leegkomende woningen van strips te voorzien is ook degene die kan besluiten dat bij de rest ook te doen. Die moet je zien te overtuigen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb de woningbouwvereniging al geprobeerd te overtuigen maar tot op heden zonder resultaat. Ik ga het gewoon nog een keer proberen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, vergat ik erbij te zetten.

Andere antwoorden (1)

Nee, dat kan niet. Een woningbouwvereniging gaat over wonen, en niet over inbraakpreventie.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ze zijn wel verplicht goede sloten te plaatsen die aan bepaalde normen voldoen, waarom dan niet ook een strip plaatsen. Hun slot voldoet overigens wel aan die normen.
Bedankt voor je antwoord.