Hoe is het mogelijk dat praktijken als huisjesmelken mogelijk zijn?

Hoe komt het dat dit een vast onderdeel is van de Nederlandse huizenwereld?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Stel dat je kinderen gaan studeren en je hebt uitgerekend dat het goedkoper is voor hen een huis te kopen dan dat ze huren. Er komt nog iemand bij, een van je kinderen studeert af of trekt bij haar vriend in. Ben je dan zelf ook een huisjesmelker? Misschien vindt de huurder van jouw vriendenprijsje wel dat je dat bedrag alleen kon vragen vanwege de krapte op de woningmarkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dan wordt je niet gezien als een huisjesmelker. Dat ben je pas als je in meerdere wrakkige pandjes investeert en die vervolgens verhuurt voor te veel geld en niks geeft om de staat van het huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel maar aan te geven dat de grens niet zo scherp is.

Andere antwoorden (3)

omdat er nog steeds een tekort is aan woonruimte in bepaalde gebieden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is mogelijk omdat er nou eenmaal mensen zijn die willen profiteren van schaarste zoals woningnood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook op campings wordt hier misbruik van gemaakt.
Ik ken jongens die op de camping in een stacaravan wonen,en 800 euro huur per maand betalen.
Er als je daar geen zin in hebt,dan kun je wat anders zoeken.
Vandaar dat de meeste polen en andere buitenlandse werknemers,bijna allemaal naar duitsland gaan omdat daar de prijzen wat lager liggen.
Maar als je in de randstad werkt heb je vaak geen keus.