Hoe start ik een interview?

Ik heb al een aantal open vragen verzonnen en geprioriteerd, echter heb ik geen flauw idee hoe ik daadwerkelijk een interview 'start', dus wanneer ik begin met filmen.

Ik moet van mijn school een interview houden met een professional (iemand die werkt in de ICT) Ik ben zelf 17 jaar, eerste jaars en moet het interview houden samen met mijn klasgenoot. Ik moet de gehele interview ook filmen.. een goede start is daarom belangrijk.

Ps: Als iemand hier verstand van heeft, heeft u enkel idee hoe ik mijn interview op een goede manier afsluit? Ik vind samenvatten wel een goed idee maar vraag me af of het nog sterker kan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
18.5K

Antwoorden (2)

Begin je interview met degene die je interviewd voor te stellen. 'ik zit hier met ... Van ... , ... Welkom, ik zou je graag een paar vragen stellen' vervolgens stel je je vragen. Je eindigt met het bedanken van je gast.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op de puntjes staan namen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet m.i. voor het interview al aan de toehoorders vertellen wie je het interview gaat afnemen. Zoals jij het zegt lijkt het alsof je de interviewer aan zichzelf gaat voorstellen.
Ik zou de geïnterviewde ook niet met je aanspreken tenzij het een goede vriend of kennis van je is, wat in het onderhavige geval niet zo lijkt te zijn.
Starten met een opening: eerst welkom, of bedankt dat je tijd hebt gemaakt .. Daarna onderwerp aangeven en als laatste hoe lang het interview duurt!
Dus 1. Intro 2. Onderwerp/doel 3. Tijd