Waarom worden er in gebieden die regelmatig overstromen geen woonboothuizen gebouwd ?

Er zijn gebieden die regelmatig overstromen en ik vroeg mij af waarom de huizen die mensen daar bewonen daar niet aan aangepast worden met een drijfsysteem of een standaard vlot op het dak bv ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Er was eens een mannetje dat was niet wijs.
Die bouwde zijn huisje al op het ijs.
Toen begon het te dooien en niet te vriezen.
Toen moest het mannetje zijn huisje verliezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
goede vraag!
ronron1212
10 jaar geleden
welke gebieden bedoel je maakt het geven van een antwoord iets makelijker
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bedoel gebieden die met regelmaat overstromen .Zag een docu over een heel hoog gebouw in aardbevingsgebied en daar hadden ze een soort bumpersysteem onder geplaatst wat de schokken opving. En toen vroeg ik mij af of zoiets ook niet mogelijk zou kunnen zijn voor gebieden. die regelmatig met overstromingen te kampen hebben misschien nogal ver gedacht maar woonwagen b.v. hebben wielen zodat ze verplaatst kunnen worden waarom dan geen drijvers onder huizen dat moet toch kunnen zonder dat dat gelijk een onbetaalbaar geavanceerd moeilijk systeem moet zijn ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als er genoeg geld is voor grote technische aanpassingen is het aanleggen van een zeewering gebruikelijker. Dingen op wielen hebben een groot bezwaar: ze moeten klein zijn. En bij overstromingen zijn de wegen vaak onbruikbaar.

Antwoorden (1)

Dat is technisch nog niet zo eenvoudig als je wellicht denkt. Bovendien is het erg duur. Een huis bouwen dat bij een overstroming blijft drijven is één ding, maar als er ook nog tegen sterke stroming en of golfslag moet kunnen. Bovendien is zo'n huis haast per definitie klein. An als je het over arme gebieden hebt: Daar zijn de bouwmaterialen voor een nieuw huis gemakkelijker te vinden dan voor een woonboothuis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goeie aanvulling.