Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar mag ik mijn roepnaam gebruiken ?

Ik heb al een lange tijd mijn naam willen veranderen, aangezien dit nogal duur is heb ik besoten om mijn roepnaam te gaan gebruiken.
Ik stel mij nu altijd voor met mijn roepnaam en deze staat ook op mijn CV, ook weet ik dat je op scholen / werk gewoon je roepnaam kan gebruiken.
Waar kan/mag ik nog meer mijn roepnaam gebruiken ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Alleen in officiele zaken bij werkgevers en vliegtickets en overheid moeten de namen kloppen met de paspoortnaam. Informeel mag iedereen zich anders noemen. Had ooit collega die in de oorlog was geboren. Heette officieel Adolf, werd dus Dolf. zelfde zie je nu bij alle Mohammeds, die noemen zich vaak ook anders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je mag overal je roepnaam of de naam die jij verkiest gebruiken. een roepnaam is vaak de naam waarmee je wilt worden aangesproken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Buren, vrienden, kennissen, verenigingen, clubs, scholen, collega's, artiestenwereld/media/films, lectuur, literatuur, op internet/websites, etc etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding