Is het verstandig om nog te switchen op middelbare leeftijd van uitvaartverzekering?

De premies groeien elk jaar. Geen idee of de hoogtes verschillen als je ouder bent of van verzekering.

Toegevoegd na 1 minuut:
De bedoeling is om dan een goedkopere uitvaartverzekering te nemen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat is meestal zinloos. Immers, wat je hebt opgebouwd bij een vorige verzekeraar, daar krijg je slechts een fractie van terug en een komende verzekeraar wil ook het onderste uit de kan met het argument dat alles steeds duurder wordt. Meestal is het hangen of wurgen, blijf maar bijna de oude. Uiteraard is het altijd zinnig om bij de oude verzekeraar uit te zoeken wat ze tzt zullen uitkerenen als je nu zopu stoppen; dan ervaar je hoe hardnekkig ze je vast willen houden!. Ook informeren bij een andere aanbieder, wat het zal gaan kosten, als je al enig kapitaal hebt opgebouwd bij de concurrent. En dan niet direct zwichten. Mij staat bij dat de Consumentenbond onderzoek heeft gedaan naar tarieven en uitkeringen. Misschien ook nog een idee om daar eens naar te kijken. Als die clubs bieden van allerlei prachtigs aan tot het zover is.

Ik vind wel dat het nut kan hebben. Je kan de oude afkopen, krijg je alvast wat geld terug, en als de nieuwe uitvaartverzekering goedkoper is als de huidige, EN je bent voldoende gedekt (dus even checken), ook even checken of die goedkope uitvaartverzekering ook na 10 a 20 jaar nog afdoende is. Ik kan me voorstellen dat de goedkoopste verzekeringen niet meegroeien.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100