Wie is de slimste mens ter wereld?

En wie bepaald dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ikke en ikke... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heb ik een heleboel vragen voor jou. .. 8P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tis een superhond, faber... Mijn "pleeghondje" die laat merken dat ze aandacht tekort komt.. Onweerstaanbaar...

Het beste antwoord

Je moet eerst afspreken wat slim is, aan de hand daarvan kun je proberen vast te stellen wie de slimste is.

Als je bijvoorbeeld afspreekt dat slim zijn gelijk is aan hoog scoren op een bepaalde IQ-test, dan is degene die het hoogste scoort op die IQ-test de slimste ter wereld.

Als je afspreekt dat slim zijn betekent dat je een bepaald wiskundig probleem kunt oplossen, dan is degene die dat probleem het snelste oplost, de slimste ter wereld (hoewel deze redenering al weer niet helemaal klopt).

Dat je een bepaald probleem (als eerste) oplost, betekent niet dat je slimmer bent dan anderen.

Er zijn zoveel verschillende soorten van slimheid/intelligentie, zoveel gebieden waarop je kunt uitblinken, dat het eigenlijk niet goed is vast te stellen wie de slimste van de wereld is.

Misschien is het wel iemand die zo goed is in het uit het zicht blijven dat niemand weet wie hij of zij is....
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

stond toevallig laatst op nu.nl:
http://www.nu.nl/opmerkelijk/2211022/slimste-man-weigert-miljoen.html

Toegevoegd na 1 minuut:
AMSTERDAM - 's Werelds slimste man weigert een beloning van een miljoen dollar voor het oplossen van een van de moeilijkste wiskundepuzzels ooit.

Dat meldt de de nieuwssite Daily Online dinsdag.
Het raadsel van Poincaré is eindelijk na ruim honderd jaar opgelost, door Grigory Perelman. Via internet stuurde de man uit Sint-Petersburg de oplossing en dat leverde hem de bijnaam ‘slimste mens ter wereld’ op.

Kluizenaar
Perelman leeft als kluizenaar in een flat vol kakkerlaken, vertelt een van de buren aan de site. Mathematical Institution loofde een prijs van een miljoen dollar uit.
Toen zij op de stoep stonden om de cheque af te geven, wimpelde de slimme kluizenaar de prijs toch af.
Perelman: “Ik heb alles al wat mijn hartje begeert.”
Trofee
Het wiskundegenie wist de puzzel vier jaar geleden op te lossen. Toen al weigerde de man zijn trofee van International Mathematical Union op te halen.
“Ik ben niet geïnteresseerd in geld en roem”, zei hij toen. “Ik wil me niet bekeken voelen zoals dieren in een dierentuin.”
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
XiniX, dat zie je aan zijn puntentotaal.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahah!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, dat is alleen maar degene met de de meeste tijd...........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, dat is allen maar degene die zonder schaamtegevoel plempt
Ik denk dat wij met zijn alle dat zijn ik bedoel alle gebruikers van gv want wij proberen overal een antwoord op te vinden en zijn niet te dom om het te vragen aan andere gv gebruikers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meneer Bill Gates!

Toegevoegd na 43 seconden:
Ook één van de rijkste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar heeft wel microsoft ontworp. Anders zaten we nu niet hier op GV..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niks ontworpen. Aanvankelijk gestolen en later kwalitatief afgebroken door mindere medewerkers. Bill Gates is alleen een uitstekende marketing man rn - torgrgrvrn - hij heeft ook wel visie. Maar kunde, nee... dt geld voor anderen.
Barack Obama in de wereld

in Nederland is dat Harm Edens hij heeft het hoogste iq van ons land
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt waar, wat heeft die Edens dan?
Meer dan de 142 van Huizinga in de Nationale IQ test van BNN?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja echt waar ik heb het gelezen in een serieus tijdschrift,lang geleden dat wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IQ is geen maatstaf, en de BNN IQ test al helemaal niet.
ik, jij, hij en zij. Dat is het antwoord. Je kunt n.l. nooit bepalen wie de slimste is....................... toch??? Denk maar eens na, soms denk je bij een bepaald probleem, heeee dat is slim, maar soms denk je ook.... wat een belabberde oplossing. Voor mijn gevoel is iedereen slim, alleen ze zien het anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het seizoen 2009/2010 was dat Linda de Win.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aristoteles
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie of wat bepaalt dat een mens "slim" is of "dom" ?

Dit wordt in grote mate bepaald door onze genen, die we hebben gekregen van onze ouders !

Amper 10 % van de bevolking heeft een IQ van boven de 130- 140 ! Is men daarom zo slim ??

Wij gebruiken als "normale" mens maar 1/10 van onze totale hersencapactiteit ! wat doen we dan met die overige 90 % ??

Ik denk niet dat het zo eenvoudig te definiëren valt, als we kijken naar de mensen rondom ons en de samenleving
in het algemeen !

Ter aanvulling stuur ik je twee links mee

Veel leesgenot !

Karel8158
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stephen Hawkings