Wie is de slimste mens ter wereld?

En wie bepaald dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je moet eerst afspreken wat slim is, aan de hand daarvan kun je proberen vast te stellen wie de slimste is. Als je bijvoorbeeld afspreekt dat slim zijn gelijk is aan hoog scoren op een bepaalde IQ-test, dan is degene die het hoogste scoort op die IQ-test de slimste ter wereld. Als je afspreekt dat slim zijn betekent dat je een bepaald wiskundig probleem kunt oplossen, dan is degene die dat probleem het snelste oplost, de slimste ter wereld (hoewel deze redenering al weer niet helemaal klopt). Dat je een bepaald probleem (als eerste) oplost, betekent niet dat je slimmer bent dan anderen. Er zijn zoveel verschillende soorten van slimheid/intelligentie, zoveel gebieden waarop je kunt uitblinken, dat het eigenlijk niet goed is vast te stellen wie de slimste van de wereld is. Misschien is het wel iemand die zo goed is in het uit het zicht blijven dat niemand weet wie hij of zij is....

stond toevallig laatst op nu.nl: http://www.nu.nl/opmerkelijk/2211022/slimste-man-weigert-miljoen.html Toegevoegd na 1 minuut: AMSTERDAM - 's Werelds slimste man weigert een beloning van een miljoen dollar voor het oplossen van een van de moeilijkste wiskundepuzzels ooit. Dat meldt de de nieuwssite Daily Online dinsdag. Het raadsel van Poincaré is eindelijk na ruim honderd jaar opgelost, door Grigory Perelman. Via internet stuurde de man uit Sint-Petersburg de oplossing en dat leverde hem de bijnaam ‘slimste mens ter wereld’ op. Kluizenaar Perelman leeft als kluizenaar in een flat vol kakkerlaken, vertelt een van de buren aan de site. Mathematical Institution loofde een prijs van een miljoen dollar uit. Toen zij op de stoep stonden om de cheque af te geven, wimpelde de slimme kluizenaar de prijs toch af. Perelman: “Ik heb alles al wat mijn hartje begeert.” Trofee Het wiskundegenie wist de puzzel vier jaar geleden op te lossen. Toen al weigerde de man zijn trofee van International Mathematical Union op te halen. “Ik ben niet geïnteresseerd in geld en roem”, zei hij toen. “Ik wil me niet bekeken voelen zoals dieren in een dierentuin.”

XiniX, dat zie je aan zijn puntentotaal.

Ik denk dat wij met zijn alle dat zijn ik bedoel alle gebruikers van gv want wij proberen overal een antwoord op te vinden en zijn niet te dom om het te vragen aan andere gv gebruikers

Meneer Bill Gates! Toegevoegd na 43 seconden: Ook één van de rijkste.

Barack Obama in de wereld in Nederland is dat Harm Edens hij heeft het hoogste iq van ons land

ik, jij, hij en zij. Dat is het antwoord. Je kunt n.l. nooit bepalen wie de slimste is....................... toch??? Denk maar eens na, soms denk je bij een bepaald probleem, heeee dat is slim, maar soms denk je ook.... wat een belabberde oplossing. Voor mijn gevoel is iedereen slim, alleen ze zien het anders.

In het seizoen 2009/2010 was dat Linda de Win.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Slimste_Me...

Aristoteles

Wie of wat bepaalt dat een mens "slim" is of "dom" ? Dit wordt in grote mate bepaald door onze genen, die we hebben gekregen van onze ouders ! Amper 10 % van de bevolking heeft een IQ van boven de 130- 140 ! Is men daarom zo slim ?? Wij gebruiken als "normale" mens maar 1/10 van onze totale hersencapactiteit ! wat doen we dan met die overige 90 % ?? Ik denk niet dat het zo eenvoudig te definiëren valt, als we kijken naar de mensen rondom ons en de samenleving in het algemeen ! Ter aanvulling stuur ik je twee links mee Veel leesgenot ! Karel8158

Stephen Hawkings

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100