Moet ik een melding maken bij de politie?

Ik heb net bij mijn grootouders, die in een flat wonen, een silhouet van een vuurwapen gezien bovenop de lift. Ik weet echter niet of dit een echt vuurwapen is of niet. Toen ik er vanaf de onderkant op tikte voelde het wel erg licht aan waardoor het lijkt alsof het een waterpistool of BB-gub is. Ook was het een relatief klein pistool naar mijn mening.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou het zeker doorgeven. Bedenk even goed of je hiervoor 112 wil bellen. Dat mag alleen als het spoedeisend is. Dat lijkt het nu niet te zijn. Ik zou zelf 0900-8844 (geen spoed) bellen. Vertel gewoon wat je gezien hebt. Zij maken dan een inschatting of er direkt politie moet gaan kijken. Het geeft jezelf rust als je het hebt doorgegeven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij twijfel altijd de politie inlichten. Beter voorkomen dan genezen, luidt het spreekwoord.
Stel dat kinderen het vinden en het blijkt echt te zijn. Daar kunnen nare gevolgen achterweg komen.
Dan is het beter dat de politie even voor niks blijkt te zijn geweest, dan wanneer het terecht zou zijn gebleken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is er daar een huismeester in de flat? Dan zou ik die proberen te bereiken. Dan is het zijn pakkie an. Is er geen huismeester dan kun je beter even de politie inlichten.
Je kunt met zoiets beter voorzichtig zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bel naar het "gewoon" telefoonnummer van de lokale politie in jouw gemeente/stad. Dan kan er een politiepatrouille onderzoek komen doen.

Bij nood (in levensbedreigende situaties of momenten waarop een dader op heterdaad betrapt kan worden), kan je naar 112 bellen.