Worden de slachtoffers van MH17 in dezelfde kist begraven/gecremeerd als ze in Oekraïne zijn neergelegd ?

Tijdens een persconferentie over identificatie gaf men aan dat de slachtoffers in dezelfde kist werden terug gelegd na identificatie.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
lijkt me niet, want er liggen in verschillende kisten (waarschijnlijk) lichaamsdelen van verschillende lichamen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Juist xKayleighZ

Antwoorden (3)

Ik kan niets vinden wat duidt op een vast protocol bij dit soort specifieke rampen. Men beschouwd bij zulke maatschappelijk gewichtige situaties zeer veel factoren mee en beoordeeld dit per scenario. Hierbij worden achtergronden en overtuigingen ook bij meegewogen. Wel neemt men de nominale standaard in acht met betrekking tot het respect naar overledenen en nabestaanden. Hierbij zijn de richtlijnen die bijvoorbeeld ook door de forensische en pataloog anatomen wordt gebruikt. Daar elk mens, in leven en overlijden, recht heeft op een waardig en individueel afscheid en er rekening gehouden wordt met de emoties van het verlies bij direct en indirect betrokkenen zal men waar dat mogelijk is proberen dit zo goed mogelijk in nabijheid te laten gebeuren. Is dat niet mogelijk dan zal men een voor het scenario passend alternatief bieden waarmee de afstand door omstandigheden zoveel mogelijk wordt overbrugd.

gezien de beladenheid en uit respect geen Bronnen Moderators kunnen deze bij mij opvragen mits nodig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat dat niet zo is. Er liggen lichaamsdelen in de kisten en ze kunnen niet met het blote oog zien of dat t van 1 persoon is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat hoeft niet. Na de identificatie bepalen de nabestaanden wat er met het lichaam gebeurd. (Dit werd verteld tijdens een persconferentie.)