Ik zoek iemand, maar weet alleen haar voornaam, geboortedatum en woonplaats. Kan iemand mij helpen?

Afgelopen donderdag kwam ik in de stad een meid tegen die daar stond om donateurs voor Oxfam Novib te werven. Ik vond haar een hele leuke meid, en zou graag nog eens met haar contact willen komen. Het enige wat ik van haar weet is haar voornaam, haar geboortedatum en haar woonplaats.
Is er een manier om haar proberen op te zoeken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe groot is de plaats waar ze woont? Als het Musselkanaal is en niet Amsterdam of Utrecht, kun je gewoon rond gaan vragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ze woont in Groningen. Een vrij grote stad dus. Rondvragen zal hier moeilijk gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Groningen wordt inderdaad lastig als het gaat om rondvragen. Heb je gegoogled? Als ze toevallig een keer een sportwedstrijd of zo heeft gewonnen of ze recent haar eindexamen heeft gehaald, kan het zijn dat ze in een lokale krant staat - soms staat daar een geboortedatum bij. Meestal niet trouwens, maar je kunt het proberen. Ook Facebook of andere netwerksites vragen vaak een geboortedatum, al heb ik geen idee of dat ook openbaar staat (ik doe daar zelf niet aan). Ik zou Twitter en andere sites ook doorzoeken op de combinatie van haar naam met "Oxfam Novib" of "donateurs werven" "promotiewerk" of iets dergelijks. Wellicht schrijft zij of één van haar vriendinnen een keer over haar werk op Twitter of Facebook. Verder zijn er natuurlijk wel databestanden waar je op geboortedatum zou kunnen zoeken (Burgerzaken, ziekenhuizen, scholen) maar die zijn - terecht - niet openbaar. Ik zou Oxfam Novib of het bedrijf dat promotiemedewerkers inhuurt (dat zijn vaak niet de instellingen zelf) aanschrijven of bellen en je verhaal uitleggen. Zoek het adres uit van het bedrijf of uitzendbureau waar zij waarschijnlijk voor werkt. Vraag niet om haar informatie want dat zullen ze je niet geven, maar geef jouw informatie en vraag heel vriendelijk of ze haar voor je willen achterhalen omdat je haar heel erg leuk vind en of ze haar jouw gegevens willen geven. Eventueel stuur je twee brieven: één in een gesloten envelop met haar naam erop die je in een grotere envelop stopt samen met je brief aan het promotiebedrijf of uitzendbureau waar ze voor werkt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of vraag een volgende keer als er promotiemedewerkers staan (ook voor een ander doel, die mensen worden namelijk ingehuurd door één organisatie die werft voor verschillende goede doelen) of ze haar misschien kennen en probeer zo meer informatie te achterhalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Lies12:
Dank je, dat is iets wat ik kan proberen. Ik weet natuurlijk niet hoelang ze als 'donateurwerver' bij Oxfam Novib blijft. Zou ik dan Oxfam Novib een brief moeten sturen (of een belletje), of zou ik naar SQPeople (wat hieronder is aangegeven) een brief moeten sturen? Ik denk dat het inderdaad de beste manier is om mijn gegevens achter te laten, in plaats van haar gegevens te vragen. Dan komt het ook wat minder dringend over. Op het internet heb ik natuurlijk wel al gezocht, maar met een naam, een geboortedatum en een grote plaats kom je niet ver :P

Antwoorden (1)

Toevallig weet ik dat SQPeople voor Oxfam Novib werft, dus ik denk dat dat bedrijf je beste verder kan helpen. Lijkt me dan verder vrij makkelijk te vinden, of ze je ook daadwerkelijk willen helpen is natuurlijk weer een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat valt te proberen inderdaad. Het is natuurlijk afwachten of hun mij willen helpen, maar dat zien we dan wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als dat bedrijf haar gegevens niet aan jou wil geven, wat hoogstwaarschijnlijk het geval is, dan zou je hen kunnen vragen om jouw gegevens aan haar door te geven zodat zij met jou contact op kan nemen als ze dat wil.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt ook doen alsof je neus bloedt, en aan Oxfam Novib vragen wanneer ze de volgende keer in jouw buurt staan om donateurs te werven. Heel toevallig kom jij dan weer langs...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oxfam Novib zelf heeft daar geen idee van en bij SQpeople verschilt het enorm wie, wanneer en waar werkt. Weinig kans dus dat je "toevallig" dezelfde persoon weer tegen komt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dinsdag belt iemand van Oxfam Novib mij. Ik kan het dan ook vragen natuurlijk. Lijkt me de kortste klap.