Waarom hebben politie zwaailichten verschillende vormen?

De ene heeft een bollig zwaailicht en de andere een rechthoekig

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Zoals je auto's hebt van verschillende merken en verschillende types, zo heb je ook zwaailichten van verschillende merken en types. De keuze is dan aan de klant welke hij/zij wil hebben.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Auto's worden tegenwoordig landelijk aangekocht middels een aanbesteding. Sinds de aanbesteding zijn er inderdaad wel enkele aanpassingen geweest in de signalering. Voor de Touran is er niets veranderd voor de secundaire wagens, meestal Golfjes is er inmiddels al 3 keer andere signalering gekozen. Wagens worden besteld en vervolgens per batch opgeleverd. Het kan voorkomen dat wagens in dezelfde batch anders geconfigureerd zijn omdat ze later besteld zijn.