Waarom zijn de meeste winkels maandagochtend dicht?

Wat is de reden hier achter? Supermarkten zijn wel gewoon los maar winkels als Kruidvat etc. niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

Winkels zijn (in tegenstelling tot kantoren, bouwbedrijven etc) vaak op zaterdag open.. Een extra maandag(ochtend) geeft deze werkgevers en werknemers een volledig weekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Niet alleen de werknemers en werkgevers, maar ook de klanten houden van uitslapen op maandagochtend. Er valt dus bijna geen omzet te draaien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je van mij.
Omdat winkelpersoneel ook recht heeft op een vrije dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doordat kleine ondernemers ook een beetje weekend willen, samen met de zondag hebben ze dat dan ook.
Grote bedrijven hebben meerdere werknemers zodat ze kunnen wisselen met de werktijden.
Maar de winkel sluiting op een doordeweekse dag wordt steeds minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De reden is dat ze een dagdeel gesloten moeten zijn en dan kiezen ze de maandagochtend omdat men dan toch het minst verkoopt op dat dagdeel in het verleden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
In welke wet wordt dat geregeld?
De maandagochtend wordt door veel winkels gebruikt om de voorraden op peil te brengen.
14 jaar geleden
Bovendien maandags zijn de mensen het zuinigst met aankopen,is een bewezen feit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de animo op maandag morgen minder is om naar de winkel te gaan zoals kruidvat .
En de supermarkten heb je wel nodig s`morgens als jij geen eten meer hebt [geen vers] en jij om 12.00 uur warm wilt eten .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zondag (en zaterdagmiddag in kleinere plaatsen) zijn van oudsher winkels gesloten. Voor levering van verse en bederfbare waren is de maandagochtend dan het handigste moment voor bevoorrading.