Welke personen staan er op deze spotprent?

Ik vraag me ontzettend af welke personen er op deze spotprent staan en waarom ze met elkaar op de spotprent staan?

Dank!

Toegevoegd na 45 seconden:
De spotprent heet trouwens 'De Schuldenaren van 1945' door Charles Boost.

Link: http://collectie.atlasvanstolk.nl/collectie/data_nl.asp?display=1&q0=27155&search=Record

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Wie het precies zijn, dat weet ik niet, maar wel dat het bekende NSB'ers waren, allemaal met hun eigen 'reden' (lees: smoes) over hun lidmaatschap van de NSB.

Toegevoegd na 1 minuut:
Volgens jouw eigen link staan de twee oprichters van de NSB ertussen: Anton Mussert en vermoedelijk ook Kees (Cornelis) van Geelkerken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zijn allemaal leden van de NSB (Nationaal Socialistische Beweging), een ultrarechtse en fascistische politieke beweging vóór en tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Het echtpaar linksboven (bijna bovenaan) zijn waarschijnlijk Florrie Rost van Tonningen-Heubel en Meinoud Rost van Tonningen. De man met het kuifje in het midden van de afbeelding is waarschijnlijk Anton Mussert, de oprichter en leider van de NSB. Volgens de website die je noemt, staat Cornelis (Cees) van Geelkerken waarschijnlijk ook op de afbeelding. Ik denk dat hij helemaal linksboven is te zien met zijn uitspraak over Mussert.

De rest weet ik helaas niet, maar op http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaal-Socialistische_Beweging#Belangrijke_personen zijn nog veel namen van de belangrijkste NSB-ers te vinden.
Antoni