Hoe vind je hoeveel geld een gemeente uitgeeft aan inburgering van vluchtelingen met een verblijfsvergunning?

Dus bijvoorbeeld aan bepaalde projecten, voorlichting e.d.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
U wilt het naadje van de kous weten. Nu niet zoals een week geleden hoeveel geld er besteed wordt aan de inburgering van vluchtelingen met verblijfsvergunning door de overheid, maar door de 408 gemeentes in Nederland. Dat zal een hele uitzoekerij worden. Goed voor een dissertatie!
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dossiers/nederland-regionaal/publicaties/artikelen/archief/2013/2013-3753-wm.htm

Het beste antwoord

Ik zou gewoon naar je eigen gemeentehuis gaan en het daar vragen. Zeg er ook gelijk bij dat je het nodig hebt voor een project ofzo. Als je geluk hebt zeggen ze het.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Elke gemeente heeft ergens op de website de jaarrekening staan.
Met een beetje zoeken (het is een heel boekwerk) is alles daarin te vinden.
teusvh
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
Een goeie,die tip van de jaarrekening. In de vraag staat te lezen: een gemeente (algemeen) Hier zal echter bedoeld zijn: mijn gemeente. De jaarrekening is op te zoeken maar zegt ook weer niet alles.
Bijvoorbeeld: Amsterdam – jaarrekening 2011 geeft als uitvoeringskosten voor de Wet Participatie Budget (WPB) een bedrag van totaal zo'n € 76 miljoen (jaar 2011) In 2012 is dat bedrag vrijwel gehalveerd – € 40 miljoen (….) Staat te lezen op bladzijde 486.
Omgerekend naar inwoners is dat voor 2011 bijna € 100 per jaar.
Voor 2012 ruim € 50 per jaar. In mijn gemeente staat op de jaarrekening 2010 een bedrag voor participatie / integratie van 34 miljoen vermeld. (dit bedrag inclusief volwasseneducatie) De gemeente is 4 keer zo klein als Amsterdam. Gemiddeld bij 20 miljoen kosten is dat ruim € 100 per inwoner. Tip zou kunnen zijn om een raadslid te vragen de jaarrekening op dit punt in te mogen zien.
http://www.leoverhoef.nl/dossiers/amsterdam/jaarrekeningen/amsterdam.2012jrk.pdf
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kun je ook nagaan wat het heeft opgeleverd?